.

Mamselamsen

lördag, mars 06, 2010

Och så ska vi rösta i höst. UPPDATERAD.

Herre Gud!

Jag är allt som oftast en politisk vilde och hoppar från höger till vänster. Alla partier har bra saker och alla partier har dåliga saker.

Men det jag tycker är viktigast är att de styrande ska leva som de proklamerar. De Rödgröna vill ta bort Rutavdraget... fast de själva nyttjar det. De/Anja byter lägenheter som andra byter trosor.... och nej hon har inte fått fördel av LO... nä, då. Hon har bara bytt precis som vem som helst.

Sen har vi de Gröna som fortfarande tjatar om koldioxid hit och koldioxid dit... fast det nu börjar visa sig att vi människor faktiskt inte har någon direkt inverkan. För att sedan inte snacka om Klimatförändringen som visat sig var helt klart överdriven.

Därefter har vi Alliansen och deras lagar om den nya sjukförsäkringen. Jag tror att det kommer att bli deras fall i höst.

Puh... jag blir alldeles trött och förvirrad när jag funderar på hur jag ska rösta i höst.

Jag vet inte!

Over and out/Mamselamsen


Uppdaterad.
Har frågat Stephan om vad han ska rösta på.... och han vet inte heller. Men vi är båda överens om att det ska vara ett parti som står med båda fötterna på jorden. Vi tror att det är många som inte har en susning om hur de ska lägga sin röst... så vad partierna lägger fram inför valet kommer att bli avgörande... och det kan vara småsaker som avgör.

4 Kommentarer:

Anonymous Mia tycker...

Makten korumperar, röd som blå.

Tyvärr. Jag kan inte lita på någon av lägren. Har aldrig gjort!

Däremot gillar jag inte hur samhället ser ut idag och den människosyn som finns hos de ledande partierna. Och alla som går på deras propaganda att alla sjuka och arbetslösa är fuskare. Skrämmande.
Visst utnyttjar folk systemen, det har de alltid gjort. Både politiker och vanligt folk. men de ALLRA flesta människor kämpar och gör rätt för sig.

En del av alliansens anhängare säger att det är ens eget fel om man inte blir ingenjör, advokat eller läkare eller något annat statusyrke med bra betalt.

Samtidigt "skapar" alliansen "jobb" med rot- och rut- och allt vad det heter - vilken typ av jobb!?

och vem ska göra dem - om alla blir ingenjörer, läkare och advokater!?

Däremot har vi alla en skyldighet mot oss SJÄLVA att göra det bästa av de möjligheter vi har.
ALLA människor behövs!

I hjärtat är jag nog vänster-liberal, men verklighetens vänster- OCH högerpolitik är inget som jag kan stå för - något av dem.

Så jag är lika förvirrad som du.

12:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

:-)

Så den som lägger fram det "smörigaste" förslaget i slutet av sommaren kommer förmodligen att vinna.

1:54 em  
Blogger anybody tycker...

Jag har velat hit och dit i nästan två år .. men när valrörelsen sparkade igång på AB-blogg tog jag slutligen klivet över på högersidan. Ett alternativ med den typen av anhängare och argumentation skrämmer sk*ten ur mig!

Men det är inte bara det .. jag tror att socialdemokratin är död .. kvar finns bara ett gäng karriärister under ett rött skynke som jag inte tror vi har råd med. Jag röstar med plånboken .. och har inte råd att rösta fel så någonstans inom Alliansen kommer min röst att hamna.

9:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tror att min också kommer att hamna där.. fast jag hopas att de fixar till sjukförsäkringen... för som den är idag... kan den bli rent omänsklig för vissa.

11:08 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka