.

Mamselamsen

fredag, februari 26, 2010

Fredag och vad gör man då?

Skapar! Och som den fantastiska och fenomenaliska fotograf jag är... måste jag föreviga detta.
Kycklinggryta

Och vad är nu detta? Låt mig se.

Lite gamla kycklingfiléer som jag tärnat ner.
Ett paket bacon.
En rödlök som låg ensam och skräpade i kylskåpet.
En halv liter vispgrädde.... what else liksom.
Bongs kalvfond. Inget Skapande utan Kalvfond.
Ett glas Bubbel. Så.... lite i kocken och lite i maten. Rättvist ska det vá.
Svartpeppar efter behag.... här ganska mycket.
Åsså en skvätt jordgubbssylt. Det måste vara syra, sälta, hetta... och sötma. Jordgubbssylt är perfekt. Funkar i nödfall även med honung.

Till det serveras helstekta champinjoner.... och den där evinnerliga Timjanpotatisen. (Så går det när karl´n får bestämma tillbehören.)

Har inte mer tid för bloggen..... Bubblet väntar otåligt på köksbänken.

Over and out/Mamselamsen

8 Kommentarer:

Blogger Lilla B tycker...

Åh! Fredagsskapande!
Men bilden och beskrivningen - hör de ihop? Liksom, typ ....

5:49 em  
Blogger dyermaker tycker...

SKAPLIGT! ;)

6:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lilla B: Jupp... tog bilden nyss.

Dyermaker: Mjaa... inte så pjåkigt

6:13 em  
Blogger granntanten tycker...

Oj , trodde det var rosa kakelmosaik! Flåt!

7:03 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Men har jag inte sett den bilden förr?

10:08 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä.... den är splitter ny. Tror det måste vara något fel på min kamera. :-)

8:57 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Bloggblad har inte helt fel.

Det liknar väldigt mycket "Stroganoffen"!!!!!

1:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Stroganoffen är mer röd och ser mer radioaktiv ut än denna kycklinggryta.

10:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka