.

Mamselamsen

tisdag, februari 23, 2010

Snö.... snö.... snö!

Jag klagar inte jättemycket, för jag vet att jag har det galet bra förspänt som bor mitt i stan. Behöver jag något är det bara att dra på sig tjockkläderna och gå ett par hundra meter. Bilen... ja, den står där den står och cykeln har bokstavligen gått i ide.
cykel

Nu är det nog bra ett par veckor kvar innan det vänder och vi börjar känna de där pirriga vårkänslorna hoppa i bröstet. Så.... håll ut!

Vi satt igår och diskuterade hur fasen man ska bo i framtiden... när vi gått i pension vill säga. Ska det bli sådana här vintrar i framtiden, finns det bara två alternativ. Antingen bo "14 mil" ut i skogen och se till att ha lagt upp lager med ved för en hel vinter och mat, så det räcker i ett par månader... eller så ska vi bo som vi gör nu... mitt i smeten och ha gångavstånd till allt. Tänker vi med hjärtat, blir det skogen... men tänker vi med hjärnan blir det stan.
h
Faksimil markaryd.se

Vi får se vilket av dessa organ som vinner när de första ATP-smulorna ramlar in.

Men som sagt.... idag, den 23 februari. Inte långt kvar tills de första krokusarna tittar upp.

Over and out/Mamselamsen

5 Kommentarer:

Blogger Cian tycker...

Och jag har svärisarna kvar hemma då de inte vill åka ner till Öland just nu..det är dessutom knappt plogat mellan Borgholm och Byxelkrok..Så just nu vill de bo lite mer centralt.de pratar om att flytta in till Kalmar på vinterhalvåret..

10:56 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Det kan jag tänka mig. Öland är fan inte att leka med när det är vinter.

Det lutar nog åt stan för oss också... blir pensionssmlorna lite större, kanske man kan kan ha en liten stuga ute i skogen.

11:18 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Ungefär sådär, med stenmur mitt ute i storskogen bor min bror och hans fru. Jag har förresten glömt kolla om de har nån kontakt med yttervärlden... ett par km till närmaste allmänna väg...

12:57 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

En dröm... men vi tänker på att vi snart... om tio-tjugo år, kanske inte orkar leva så.

/Mamselamsen, som inte ids logga om.

1:06 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Åh tack för det här sköna inlägget! "inte långt kvar till de första krokusarna" .....bra att bli påmind om att det finns en annan årstid på lut. :-)

Precis samma funderingar här om boendet....

2:56 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka