.

Mamselamsen

lördag, februari 27, 2010

Känns väldigt bra att planera för flytten från Nybban.

Särskilt som sossestyret här försöker slå blå dunster i ögonen på oss invånare.
p
Faksimil

De slår sig för bröstet och berättar för alla att kommunen gick 30 miljoner plus förra året... men de nämner inte med en stavelse att kommunen har drygt 700 miljoner i låne- och pensionsskulder.

Ibland blir jag så trött på alltihop och funderar fortfarande på att bosätta mig "14 mil" ut i skogen och bli helt självförsörjande. Några getter... ett par höns... och ett eget vattenkraftverk i bäcken som finns i min fantasi... strax bakom huset. Liksom bara ta avstånd från alltihop... och bara leva på kottar och kärlek.

Men så vet jag ju hur jag är. Kan ju inte låta bli att lägga näsan i blöt lite här och där... och sen delge omvärlden om det.

Men idag.... skiter jag i allt. Solen skiner och en långpromenad i flera plusgrader står på agendan.

Over and out/Mamselamsen

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Det verkar ju vara rena greklandsfasonerna

5:02 em  
Blogger anybody tycker...

Kottar och kärlek är en underskattad måltid. Flytta ni ut på landet, det blir omväxlande med djurliv, snöskottning, takläckor och svårframkomliga vägar. För att inte tala om allt kul med uppvärmning och reparationer av huset .. inte en död minut .. 100% sysselsättning och aktivitet.

Du sparar in massor på bara gymkostnader ... ;-)

5:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anonym: Ja, på något konstigt vis.

Anybody: Haha.... har läst det hos dig. Kommit några fler älgar och vildsvin?

5:59 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka