.

Mamselamsen

onsdag, december 02, 2009

Hemtex.... lite för mycket för merförsäljning.

Jag var ju inne på Hemtex på Baronen igår och stod jättelänge och väntade för att fråga om de hade en grej. Stod bakom en äldre dam... ja, äldre än jag... som precis köpt ett badlakan till sitt barnbarn i julklapp. Den kvinnliga expediten slog in det i en plastpåse medan hon pratade hysteriskt.. bl.a. om hur otroligt bra det var att bli med i Hemtexklubben. Då behöver man nämligen inte betala när man handlar, utan får hem en faktura. Faktureringsavgiften var bara 15:- och sedan lite i förbigående berättade hon: "Ja, så kommer det till ränta. 1,85% (tror jag det var) på varje hundralapp." Det måste, vad jag förstod, vara per månad, men det sa hon inte... alltså... och då kan man ju tänka lite om hur stor årsräntan blir.

Hur som helst... den äldre damen var inte ett dugg intresserad, utan stod redan med sedlarna i handen och ville betala. Men exediten forsatte och mala om hur otroligt bra det var att bli Hemtexmedlem... och vilka fantastiska förmåner som kom med det hela... att vara VIP. Och hon pratade och pratade och pratade.... till slut gav tanten upp med en suck, stoppade ner pengarna och blev medlem. När allt var klart med kreditupplysning och Gud vet vad, brände expediten av ett så fruktansvärt hajleende... i hela ansiktet, så jag höll på att kräkas. Men hon tyckte nog att hon gjort ett riktigt bra jobb, som lurat på tanten något hon egentligen inte ville ha... och själv tjänade förmodligen expediten en hacka.

Äckligt!

Det jag frågade efter, hade de inte... och det var nog tur för expediten det... för hade hon börjat mala om VIP-kort till mig hade jag blivit topp tunnor rasande.

Sooo.... no more Hemtex för mig!

Over and out/Mamselamsen


Och BTW! Ni vet väl vad som kan hända om man har för många kreditupplysningar? Jäkligt svårt att få lån och liknande, när man verkligen behöver det. Inte många som tänker på det.

Etiketter:

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Från www.hemtex.se kommer uppgifterna:
"effektiv årsränta på fn 19,27 % (2009-07-10) vid en kredit 10.000 kr."

Det kallar jävligt dåligt erbjudande!

Man kan faktiskt låna pengar till 0,99% i årsränta om man har ett visst sparat kapital! Annars går det att låna privat på banken till ca 4% i årsränta.

/T ss

12:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Eller så kan man helt enkelt betala kontant när man köper handdukar... så som tanten ville.!

12:03 em  
Anonymous Jenny tycker...

Fattar inte varför dom gör så? Tror att dom förlorar kunder på det i längden...

Jag hade en diskussion med Elgiganten (elfjanten) för ett tag sen när dom levererade en trasig spis till oss. Dom var väldigt nonchalanta och iunte servicevänliga för 5 öre. Till slut förklarade jag för henne att jag ALDRIG kommer handla av dom igen och troligtvis inte min släkt eller mina vänner heller.

Dåligt rykte från missnöjda kunder sprids väldigt fort...

12:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

EXAKT! Och nu gör både du och jag det här.

12:28 em  
Anonymous Lisabet tycker...

Fy fabian! Stackars tant!

12:57 em  
Anonymous Lisabet tycker...

Fy Fabian! Stackars tant.

12:58 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka