.

Mamselamsen

onsdag, december 16, 2009

Far åt helsefyr! UPPDATERAD!

Tittar på Kvällsöppet om mobbing och jag blir så vansinnigt arg. Har varit med om det... men hon överlevde... dock med magkatarr, som hon fick som tioåring... tack vare att vi flyttade från kommunen.... och dit vi flyttade, blev hon en av de mest populära i skolan. Alltså var det inget fel på henne... fast hennes lärare på Bjurbäckskolan i Emmaboda försökte få det till det = det var helt OK för hennes skolkamrater att fortsätta att psyka henne... under hela mellanstadiet.... och under 7:an och 8:an. 9:an och gymnasiet gick hon i Nybro.... tack o lov.

Denna tid med mobbing.... under många år... har satt avgrundsdjupa djupa spår... spår som hon fortfarande bär på.

Fy f*n säger jag bara.... för mesiga och okunniga lärare. Och jag och Camilla har en enorm avsky mot denna lärare som påstod att mobbingen berodde på henne. Men visst... den läraren jobbar inte som lärare idag... hon har gett sig in i politiken istället.

Jag hoppas att du I.R. kan leva med dig själv... det, att det var Camillas egna fel... och att det därmed var OK för mobbingen att fortsätta.

Många av hennes mobbare har bett om förlåtelse... men inte alla.

Förlåta? Nä... inte förrän Camilla har fått en förklaring och en ursäkt... för det är hon, liksom alla andra mobbade som får leva med sviterna som vuxen.

Over and out/Mamselamsen

(Tog bort hela hennes namn, för hon kommer att känna igen sig ändå.)


Jag vet att det har skett stora förändringar på Bjurbäckskolan sedan vi flyttade från Emmaboda, då jag har kontakt med en som har jobbat där och som arbetade mycket aktivt mot mobbing. Alltid något... men det hjälper inte Camilla.

Och till I.R.... jag vet med all säkerhet att du läser detta... vet du vad du borde göra? Du borde ta kontakt med Camilla. Det blir säkert en obehaglig och känslomässig kontakt, men för hennes skull borde du göra det... då du är det sista "spöket" bland hennes minnen.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Vad i helsike var det för skola? Måtte jag aldrig flytta dit men mina barn!

/Agnes

12:30 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Läraren... hur tänkte hon då?

12:32 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Lite annorlunda, kolla:
http://www.ikea.com/ms/sv_SE/about_ikea/press/statements/vandringssagen.html
/T ss

10:18 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Agnes: Vad jag förstår är det inte likadant idag... det hoppas jag iallafall.

Anonym: Jag vet faktiskt inte.

Tss: Länken funkade inte.

10:26 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Den funkar i Firefox - Byt browser!
/T ss

11:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka