.

Mamselamsen

söndag, november 29, 2009

Julmarknad avklarad.

Det tog en kvart... jag menar, vi snackar Nybro! Sen stod vi och tittade en stund på Luciakandidaterna... som var uppradade i en trappa så att alla skulle kunna se dem rejält... och sedan bedöma dem. Kändes inte jättelångt från boskapsbedömning... fast de här tjejena testades inte om hur bra de sprang.... inte heller undersökte vi tänderna på dem. Stackars tjejer, jag såg hur generade de var.

Seeeen.... gick vi till en restaurang på torget... en som vi gett ovationer om förut. Dock inte idag, när de serverade något som kallades Julbuffé. Riktigt läskigt! Det enda som var tillagat var de kokta äggen. Resten var färdigmat... bara att dra av plasten/locken... och så ut på bordet. Rödbetssalladen serverades ur sin plastburk.... rödkålen var iskall... prinskorvarna var som skinnfria och mycket korta grillkorvar... köttbullarna (helfabrikat) smakade frikadeller... potatisen från burk. Skinkan, laxen, salamin, osten... färdigskivat.

Vi fick be dem tända lite lampor, för att vi överhuvud taget skulle se... hela bufféområdet var beckmörkt. Julmusiken var på typ 135 Db... inga bestick till det småvarma... och ingen Jansson och inget vörtbröd!

Och sist men inte minst... inte den minsta lilla antydan till juldekorationer... inte ens en liten elljusstake.

Denna restaurangen kommer att servera julbord under december... och är en sak som är säker, så är det... dit går vi inte!

Riktigt, riktigt negativa var vi när vi gick hem... vi ville inte ens ha Risalamaltan efter maten... vi vågade helt enkelt inte.

Så från att vi gett dem ovationer, sjönk de ner till allra lägsta läge. Skit rent ut... och det berättade vi för servitören... när han kom och frågade om det smakade bra.

Jag lovar här och nu... om det blir så att Stephan och jag blir med restaurang igen och kommer att servera julmat... då kan Ni förvänta Er en kolossalt juldekorerad lokal... mjuk julmusik... och framför allt... det mesta av maten ska vara hemlagad... ja, inte korvarna förståss. Jag vet att det kommer att bli så... för så har vi ju alltid gjort förut,

Over and out/Mamselamsen, småputt på amatörer inom restaurangbranschen.



Uppdaterad.

Stephan är skitdålig i magen... jag är bara blurrig.

2 Kommentarer:

Anonymous Jenny tycker...

Ha Ha. Jag kan tänka mig hur er restaurang skulle se ut i juletid =) Inte så liiite dekorerad... men gud så mysig!

5:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jupp... vi har väl haft julbord förut.

9:03 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka