.

Mamselamsen

lördag, oktober 17, 2009

Så kallat fint fölk.

Än en gång får jag bekräftat att "fint fölk" inte är så jäkla fina. Mycket skvaller var det på bröllopet... och nu kryper det fram ett och annat. Hahaha... men så blir det kanske när det samlas lite halvkändisar, TV-folk och annat löst folk inom media.... ja, och så vi vanliga dödliga.

Hemskt roligt att få höra vad särskilt en person skitsnackade om, om andra... för sånt kommer ju alltid fram. Men det den personen inte vet, är att jag och många därtill vet hemska hemligheter om henne. Men jag håller tyst, för hon vet nog inte själv ens om det... och sedan har jag inget behov av att vara en notorisk skitsnackare.

Ja, skitsnack är väldigt fascinerande och det lär mig än en gång.

"Tala är silver och tiga är guld"
"Och att det som är fint på ytan, inte alltid är lika fint i kulisserna"
"Det en person vet, vet en person... men vet två, vet hela världen".

Over and out/Mamselamsen, som undkom att vara i hetluften.