.

Mamselamsen

lördag, oktober 17, 2009

Trots all reklam....

... hela tiden... satt jag ner och kollade på ett helt Idolprogram ... vilket inte hänt förut... och slogs av lite saker.

- Är inte nivån på de deltagande väldigt låg i år? Ingen känns outstanding. Fast den givna vinnaren är väl hon med rastaflätorna. Hon är bra... men inte superbra.

- Hur många kilo löshår har Laila Bagge?

- Varför hade alla tjejerna läskigt "tajta" "tajts" på sig. Ingen som inte är size zero eller mindre ser bra ut i det. Jag ryser fortfarande över tjejen som hade några röda och blanka saker... med blusen nedstoppad. Jösses!

- Är det OK att skicka in TV-reklam innan programmet i princip hunnit börja.... och sen fortsätter det... och fortsätter... och fortsätter... och avslutas med reklam två minuter innan programmet är slut. Tror jag fattar nu varför jag inte har kollat på ett helt program förut. Det är mycket irriterande med all denna reklam och det är lätt att man landar på en annan kanal i en reklampaus.

Men som sagt.... det finns ingen som riktigt sticker ut i år.

Här är en som sökte till Idol... via mail... men som inte kom med. Taskigt ljud... jag vet... filmad med syrrans vanliga kamera... juh.

Och hon kommer nog aldrig att söka igen... hon är helt enkelt inte det som de vill ha.

En hemlis.... två dagar efter att denna videon lagts ut, mailade ett skivbolag i Danmark och visade sitt intresse. Dock tror jag inte att Millan kommer att nappa på det... i det småstilta står en del tveksamma grejor. Men vi får se.
Skivbolag
Kom till min mail alltså... eftersom jag har hand om "musikmailen".

Jag vet inte om det var Youtubeklippen som de hört... eller hennes musiksida

Over and out/Mamselamsen

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Men oj, varför kom inte hon med? Hon är ju ett proffs med en pipa av guld.

11:11 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Har läst hennes biografi på Myspacesidan. Jag tror att hon är för välutbildad och som någon skrev ovanför, ett proffs. Och något sådant vill nog de på Idol inte ha. De vill nog ha ett väldigt böjbart material som ska formas in i deras formar.

Men en röst från himlen och låtarna som hon skrivt är ju sensationella.

/En som kom från Aftonbladet

11:21 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anonym1: :-)

Anonym2: Kanske kan det vara så... jag vet inte. Men trots att jag är hennes subjektiva moder, ser jag en fantastisk artist i henne... en som kan allt inom musiken.

11:30 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Den tjejen hade sopat mattan med alla.

Och man kan verkligen undra hur många kilo löshår Lajla Bagge hade. Höhöhö

11:37 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Haha... kanske! :-)

12:42 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men Gud, vem är hon?

1:41 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka