.

Mamselamsen

onsdag, september 16, 2009

Väntar med spänning på att de första rapporterna ska droppa in från Börsen.

Kolla in detta diagrammet över hur börsen har gått under en månad. Ser Ni att det gått upp en jäkla massa den sista tiden? Det är dags för en nedgång nu.... så lågt att jag får de aktier som jag lagt bud på... ett rätt lågt bud..
OMX
Och jag väntar... har all tid i världen.

Många tror att det är skitavancerat med aktier och fonder.... och det kan det säkert vara om man går in på petitesser... fast sådant håller jag inte på med. Jag försöker tänka förnuftigt och läsa runt på lite ekonomisidor... försöka dra egna slutsatser om framtiden. Men framför allt tittar jag på hur marknaden går i USA, för lika säkert som att solen går upp, följer den svenska marknaden i samma spår... dagen efter.

Och proffstyckare litar jag inte på... framför allt inte på banker. Varför?

1. De är bara ute efter att tjäna pengar på en. De ger inga direkta råd... för det vågar de ju inte... men de är väldigt bra på att indirekt försöka styra en. (Råkade ut för det igår... och då gäller det att säga ett rakt nej.)
2. Om nu alla proffstyckare hade varit så himla bra på att sia om aktie- och fondframtiden, kan man ju undra varför inte alla dessa bankanställda är multimiljardärer... utan är anställda.

Over and out/Mamselamsen, en amatör.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ett antal aktier "hemma"!
/T ss

2:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Inte hos mig... jag väntar.

2:34 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka