.

Mamselamsen

onsdag, september 16, 2009

Jag har gjort om mina val på Nordnet.

Kom på ikväll att jag faktiskt inte kommer att ha tid att hålla koll på en massa olika aktier... så jag bestämde mig för att enbart köpa aktier i ett bolag... och resten spred jag ut på olika fonder.

Fonder är bra... de innehåller ju en massa olika bolag inom olika marknader och på olika ställen i världen... om man inte bestämmer sig för en global fond.

Mitt val ikväll blev:
- Småbolag Sverige
- Småbolag Europa
- Och sedan körde jag en rackarökare.... Indien.

Och aktien.... det berättar jag när den är i hamn. Jag säger bara... förlåt brorsan... men jag kunde inte låta bli. Det har skrivits alldeles för vackert om "ditt" företag i tidningarna.

De andra aktierna som jag hade tänkt köpa... om jag hade haft tid... var... Electrolux och KappAhl. Men som sagt... tiden räcker inte till.

Over and out/Mamselamsen