.

Mamselamsen

tisdag, december 16, 2008

Äntligen sket farmor efter fjorton dagars förstoppning.

Det tog tre är innan jag plockade ner de gamla julgardinerna... de har liksom glömts bort hela tiden... och bara hängt där. Fast idag kom de nya upp och ett jäkla pyssel var det... de var för långa och jag vägrade korta av dem, då vi inte ver hur länge vi kommer att bo här. Så upptill är de nedvikta på baksidan. Jädrans hallå innan jag fick allt hyfsat jämt. Och när jag var klar och stod och beundrade vad jag gjort med mina flinka fingrar, upptäckte jag en sak..... ett generalfel! Ser Ni vad som är jättefel på bilden? Om inte så skiter jag i det.
Julgardiner
Och medan jag svor och vek i köket, sysslade Stephan med annat. Han klädde på Hälge julskruden. I år har han t.o.m. fått röda lysande hjärtan. (Stephan drog iväg till Jysk idag också... och han kom inte hem tomhänt. :-)
Hälge dekorerad
Nä nu ska vi göra kväller och titta lite på TV... imorgon en massa nytt på gång.

Over and out/Mamselamsen






Gardinerna hänger upp och ner! De broderade hjärtanen har spetsen uppåt.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

De är upp och ner på, eller hur?

8:00 em  
Blogger PGW tycker...

Upp och ner, vanligt fenomen.

Hälge blev väldans tjusig :-)

8:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nej, det ser jag inte alls att det ska vara upp och ner. Det kanske ska vara så ... men hälge tycker jag är riktig snyggt! / ela

8:56 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag ser inga hjärtan alls

9:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka