.

Mamselamsen

lördag, september 06, 2008

På lördagar är det alltid tråkig TV.

Så ikväll ägnar jag mig åt nostalgi. TV4-film.... timme efter timme med "Alla vi barn i Bullerbyn". Underbart, men samtidigt slår det mig en grej.

Hoppas ingen allmänt "globalsocionommänniska" kollar... för de hade skrikit i högan sky.

"Barnarbete... barnarbete.... barnarbete... slaveri! "

Hur som helst... den dagen när jag och Stephan drar oss tillbaka... på riktigt, då ska vi bo så. Långt ute på landet... långt borta från "all Herrans tukt och förmaning." Vi har precis pratat igenom det... igen... och är helt överens.

Och .... då ska jag köpa mig ett par rekorderliga snickarbyxor... med hängröv!

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag bor själv långt ute på "vischan". Jag rekommenderar det varmt. Staden kan förvisso ha sina förtjänster, men inget slår landet.

1:35 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bergatorparen: Är man från början uppfödd på landet, så längtar man alltid tillbaka.

9:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka