.

Mamselamsen

lördag, augusti 23, 2008

Apropå den där marineringen jag gjorde igår.

Jag hade tänkt att göra tidernas godaste biffstek och ville piffa till den lite extra med att marinera den. Jag tyckte att det var en utmärkt idé med en rå löksörja, olja, svartpeppar och salt.

Ingen hit!
Biff
Faktum är att det bara smakade konstigt beskt... rätt äckligt faktiskt. Men tanken var god... försöker man inte, så kommer man ju inte på något nytt... och ibland blir mina "konstiga" idéer riktigt bra. .... typ den med jordgubbssylt. :-)

Nä.... nu ska jag ta lite mer kaffe... Stephan har satt på nytt och jag vill gärna ha lite som inte är kallt och från igår.

Over and out/Mamselamsen

4 Kommentarer:

Blogger Sara Ödmark tycker...

Jordgubbssylt till biffstek?

2:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä... jag har jordgubbssylt i alla såser. :-)

9:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ta & byt ut oljan mot en skvätt citron och ha i lite skojiga örter (Knorr har nå'n pyts med "Provencalska örter") så blir det jättegott. En skrälldus vitlök ska ju också i förstås... :)

12:13 fm  
Blogger Ilva tycker...

åååååå du är i gång igen!

10:09 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka