.

Mamselamsen

fredag, maj 30, 2008

Vad är det första man gör när man gett sig själv ledigt i sex månader?

Jo, man bokar en "Spriiiiitresa" till Polen!

"Bubbellagret" börjar tryta, så nu behövs det fyllas på. Och jag är ju inte så jäkla knusslig med märken och sorter och så... så jag kommer säkert att hitta ett gäng för 10-15 kronor/flaskan på LIDL.

Äkta Champagne är nämligen jäklig överreklamerat! Jag har druckit mycket Champagne i mina dar och den enda skillnaden mellan ett hyfsat mousserande vin och Champagne, är bubblornas väg genom glaset. Men visst... vill man betala flera hundra kronor för att bubblorna ska gå i en stråle upp genom glaset, till skillnad på mousserande, där bubblorna går lite som de vill... så vassegó! Smaken skiljer sig inte... inte i min mun iallafall.

Nä, nu ska registreringsbeviset på bilen letas fram.... så tullen inte får för sig att vi försöker skeppa stulna bilar.... typ en 7 år gammal skitigt Hyundaikombi utan radioantenn.

Over and out/Mamselamsen, inte så lättimponerad.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Låter som en trevlig utflykt. :)
Fast nog tycker jag att det är skillnad på bubbel & bubbel; därmed inte sagt att skillnaden är så stor att den är värd 2-300 mer per flaska...

1:02 em  
Anonymous Anonym tycker...

Låter som en trevlig utflykt. :)
Fast nog tycker jag att det är skillnad på bubbel & bubbel; därmed inte sagt att skillnaden är så stor att den är värd 2-300 mer per flaska...

1:02 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hm, jag fick visst hicka - fast utan bubbel! ;)

1:03 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Nja.... är skillnaden så himla stor egentligen? Jag tror att det mer är känslan.

Det är OK att hicka en fredag. :-)

/Mamselamsen

1:30 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka