.

Mamselamsen

fredag, maj 30, 2008

Tradera och second hand "is the shit"! UPPDATERAD!

Istället för att slänga gamla grejor, kan man ju få en och annan krona på det man tröttnat på eller de grejor som helt enkel var ett felköp. Jag ser ju nu att det är kilklackar och platåsulor fortfarande är hett. Tro det eller ej, men jag läser faktiskt Sofies modeblogg på Aftonbladet emellanåt!!!!! Där har hon bilder på en massa skor och grejor... och då slog det mig att jag har ett par pjuck med både kilklack och platå som jag köpte i USA förra året och som jag använt en gång... men kom underfund med att jag inte gillar att ha remmar runt vristen. Dagen idag ska gå åt att leta reda på dem och slänga ut dem på Tradera. För varför ska de ligga på vinden och samla damm, när jag kanske kan få en "Selma" för dem och någon annan blir glad.

Jag återkommer med foto så fort jag hittat dem.... kan ta ett par timmar. Vinden är stooooor och innehåller många lådor, kassar och möbler.

BTW.... vi var på en second han igår... bara för att kolla lite. Och ojsanhoppsan.... vi blev med både en tvåsits soffa och en tresits soffa (likadana). Bäddsoffor. Soffor i helt vår stil.... jävligt kitchiga... ungarna kommer att kräkas. :-) De kommer på torsdag. (De var nersatta till halva priset... förmodligen för att de ser ut som de gör och att det bara är Stephan och jag i hela världen som skulle falla för dem.)

För Er som inte har varit och hälsat på oss, kan jag berätta att hela vårt hem består i princip av bara secondhand, auktionsgrejor och arvegods. När jag tittar mig runt i mitt sovrum, kan jag se att bokhyllorna och anslagstavlan är det enda som vi köpt nytt.

Visst ja..... skorna var det.

Men först mer kaffe.

Over and out/Mamselamsen

Uppdaterad 10.05
Jäklar i min låda... jag hittade dem i en låda i garderoben.
64632673_1[1]
Så känner någon en obändlig längtan efter ett par dojjor med blommig sula, finns de HÄR

Over and out/Mamselamsen, som börjat rensa inför en eventuell flytt under hösten

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Instämmer! Tradera är grejen som gäller... :)

11:24 fm  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Japp.... det är kanon!

Vad säljer/köper du? :-)

/Mamselamsen

12:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Åh så fina skor! Synd att jag har breda fötter :(
Och visst är det suveränt med tradera. Både att sälja och köpa.

5:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Inna: Jag tror "fantamig" att jag är en sån där klimatvänlig rackare... återanvänder och återanvänder.

6:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag köper/säljer barnkläder mest. Det började med en overall och sen har det bara rullat på. :)

6:45 em  
Blogger Humlan tycker...

Jättesöta skor, synd att dom inte är i båtstorlek... ;-)

10:04 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag läste tidigare att du hade några riktigt gamla sneakers, finns dem att köpa?

Erre

5:17 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka