.

Mamselamsen

onsdag, maj 14, 2008

“Nu vill jag veta vad du lyckats med, vad du misslyckats med och vad du låtsas."

Så då åkte man på en sån där grej när man ska avslöja sitt innersta. Sandra! Det tackar vi för. :-)

Vad jag lyckats med.
- Föda två barn, trots att både Stephan och jag var sterila. Det var jädrar i mig inte dåligt... men förmodligen var läkarna det.
- Att vara en rackarns entreprenör... i tanke och handling. Det är mycket av det som jag aldrig skriver om här.
- Jag har till slut lärt mig att det är OK att ibland inte göra ett skit.
- Jag har lärt mig att i mångt och mycket släppa taget om saker och ting... och upptäckt att världen faktiskt inte går under om inte jag har totalkoll.
- Att jag efter mycket jagande för 35 år sedan, snodde hem på stans bästa karl.

Vad jag misslyckats med.
- Att ljuga! Jag blir så förbannad att folk direkt kan se på mig när jag försöker. Alltså måste jag låta bli.... fan! Vissa lögner... vita... skulle vara bra att kunna dra till med ibland. Men å andra sidan är jag en jäkel på att svänga till saker, så att jag inte behöver ljuga.... utan bara ger en annan vinkling på det hela.
- Jag misslyckas ständigt med att följa modetrender. Jag vet ju exakt vad jag gillar... så Elle och Vogue kan ta och stoppa upp sig någonstans.

Vad jag låtsas.
- Ibland låtsas jag vara Birgit Nilsson. Inte sångmässigt.... utan hur hon pratade. Vansinnigt roligt... för mig! "En gång var jag på Metropolitan och gjorde enoooorm succé".
- Jag låtsas att jag är vältränad... det är då jag sätter på mig mina träningskläder och går runt i lägenheten och spänner mig. Jag låtsas att gäddhänget är enorma biceps som bara ramlat ner på undersidan.... drar in magen tills jag blir blå i ansiktet.... gör lite hoppsasteg framför den stora spegeln i tornrummet.... och vips är jag Jane Fonda.
- Att vara öppen, fnissig, pratig och social bland främmande människor. Fast egentligen är jag sjukt avvaktande och väljer noga mina ord. (Jag kan nog säga, att ingen utanför familjen känner mig på riktigt.)

Tja... sen finns det ju så mycket mer.... men det är ju det där med att vara personlig versus privat... och den gränsen är knivskarp för mig.

Vem jag vill ska göra detta "avslöjande".... jo... Gagga och Ilva... och alla Ni som känner Er manade... fast Ni behöver inte. :-)

Over and out/Mamselamsen

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Första punkten, alltså. Hur fan gick det till...?

11:32 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fråga mig inte... mina äggledare var totalt igenpluttade... Stephans spermier låg och simmade ryggsim... åt fel håll.

Kan jag vara en ny version av jungfru Maria... du vet... hon datade ju den heliga ande.

11:36 fm  
Anonymous Anonym tycker...

It was ment to be, helt enkelt. :)

11:36 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Öööööödet! :-)

11:44 fm  
Blogger Ilva tycker...

ska se om jag törs...

3:04 em  
Anonymous Anonym tycker...

Har den helige varit otrogen nu igen han låvade heligt och dyrt att vara mig trogen. Halvsyskon ,nu igen.

11:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

Samt en felstavning .Samma pris . Må så bra.

11:30 em  
Anonymous Anonym tycker...

Låtsas-3:an känns igen väldigt väl. I´m Jane Fonda too yes I am.

9:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka