.

Mamselamsen

måndag, maj 12, 2008

Äntligen sket farmor efter fjorton dagars förstoppning.

Från och med den 30:e maj kommer Stephan och jag att driva Glasporten.

Så ska Ni till Öland och sen till Glasriket med det enorma Kosta outlet som viktigaste hållpunkt... glöm inte att komma in på en fika eller en bit mat... vi ligger ju efter vägen.

Ett alldeles perfekt ställe för oss... med en gigantisk högsäsong mellan juni och augusti. Det är då vi ska gå på knäna... för att det sen lugna ner sig avsevärt... för att till slut helt dö ut.

Så nu är det bara en behändigt villa som vi är ute efter. Men vi har tid att vänta ut "den enes död, den andres bröd". Massor med folk är uppsagda får vårt stora golvföretag och ett möbelföretag ska slå igen. Förmodligen kommer det ut massor med villor till salu under hösten.

Så ikväll firar vi med isterband, potatismos och champagne.

Over and out/Mamselamsen, svinglad.

16 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Stort grattis.. det kommer bli ett lyft för glasporten tror jag. Har faktiskt varit och ätit där idag. De har alltid haft bra mat men dock lite enahanda matsedel vecka efter vecka. Antar att Ni kommer sätta lite av er prägel på det. Gött! :-)

7:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

Stort grattis.. det kommer bli ett lyft för glasporten tror jag. Har faktiskt varit och ätit där idag. De har alltid haft bra mat men dock lite enahanda matsedel vecka efter vecka. Antar att Ni kommer sätta lite av er prägel på det. Gött! :-)

7:50 em  
Blogger Gagga tycker...

STORT GRATTIS O LYCKA TILL!!!!!!

8:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fredrik: Det kommer inte att hända så himla mycket under sommaren. Fast visst.... en hel del ändringar på menyn kommer det att bli. Men till NÄSTA år... då jäklar. Byggnaden ska ändra färg... vi har aldrig gillat rosa hus.... det ska vara falurött. Och inredningen.... förståss!

Gagga: Ja, ÄNTLIGEN kom vi till skott.

8:18 em  
Blogger Terése tycker...

Många grattis och lycka till!

8:31 em  
Blogger Lilla B tycker...

Grattis och lycka till!
Vi får väl se bilder av härligheten sen,va?

8:58 em  
Anonymous Anonym tycker...

Grattis!! Vad roligt :) Jag har ju vägarna förbi på väg ner till Öland MINST ett par gånger varje år - så vi ses ;)

9:36 em  
Blogger Humlan tycker...

Grattis och Lycka till!
Det är klart att jag tittar in om jag får möjlighet!

10:05 em  
Anonymous Anonym tycker...

På Glasporten har jag aldrig varit, men som jag bor i närheten av Nybro så kommer jag att passera Glasporten ett antal gånger i sommar på väg till Öland. Jag kanske tittar förbi.

/Musikproducenten

10:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Grattis! Jaså det var till salu där igen, det har minsann varit många ägare där, en f.d klasskompis till mig ägde det några år på 90-talet.

10:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

Supergrattis!!

11:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack! Vi behöver verkligen något att göra. :-)

Musikproducenten: Nu när vi vet vem du är.... VÄLKOMMEN! :-)

9:22 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hade inte du bränt ut dig?
Tror du BARA får sköta deligeringen.

Menat med omtanke.

Been there.

9:25 fm  
Blogger Cicki tycker...

Ett jättegrattis. Låter som en härlig utmaning.

12:35 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anonym: Vi har noga diskuterat igenom detta. Min funktion kommer att bli en helt annan denna gången... plus en hel del annat som är annorlunda.

Cicki: Tack!

5:42 em  
Anonymous Anonym tycker...

Stort, stort grattis och lycka till. Ser fram emot att få komma och beundra härligheten.

11:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka