.

Mamselamsen

måndag, maj 05, 2008

Hur långt kan människor och TV gå egentligen?

Jag läser nu i Aftonbladet att någons flickvän började gråta i TV-programmet "Sanningens ögonblick" igår.

Jag tittade lite på det allra första programmet, men bytte snart kanal.

Jag mådde illa!

Hur fasen kan TV göra sådana äckelprogram, där man redan från början förstår att människor kommer att förgöras i sin desperata jakt på pengar.

Gammal hederlig "Förnedrings-TV", för det är ju inte precis så att TV (vilken kanal det nu sändes på) plockar in någon vanlig Svensson. Nä.... det ska helst vara folk som är spelberoende.... alkoholister... anorektiker... otrogna... pedofiler... skattesmitare. Lyckan vore väl att hitta att hitta en kommunalpolitiker som i yttersta lönndom klär sig i blöjor och älskar att få smisk på rumpan.... och att han avslöjar detta inför hela svenska folket och sin chockade gamla mamma.

Där kan vi snacka om "bra" TV!

Jag har alltid förordat våra public service-kanaler.... men fasen vet om jag nu längre ens kan göra det. Nu ska tydligen en liten mördad flickas begravning bli TV-nöje för svenska folket.

*kräks*

Over and out/Mamselamsen

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

själv pallar jag inte förnedringstv- naiva människor deltar - och krossas. jag kan inte med sånt.

usch.

11:14 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä.... jag avskyr att se människor förnedra sig/bli förnedrade. Både på TV och i verkliga livet.

11:23 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag kräks också över både förnedrings-tv och att lilla Englas begravning ska sändas på TV.

11:47 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Den som ger sig in i leken får lekan tåla.

12:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

gujan: Vi är många som tycker illa om den begravningen.

Agilitydream: Ibland tror jag folk är så korkade att de inte begriper.

1:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det är trots allt frivilligt att delta i Sanningens Ögonblick, det köper jag, men när andra får lida och bli uthängda på kuppen är riktigt jävla vidrigt.
Det är förvånande att pengar kan styra ens vett så mycket som det gör.

Englas begravning är en klass för sig, nån sa på en annan blogg att om man kunde sända en kunglighets begravning så kan man väl sända Englas? Är det titels som ska avgöra om det är allmänintresse?

6:32 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka