.

Mamselamsen

fredag, maj 02, 2008

Fredagsskapat.

Om än lite halvdant. Jag fick tillkalla Stephan hela tiden... som provsmakare... för allt smakade ingenting . Stephan öppnade en flaska skumpa... smakade ingenting... jag kunde lika gärna ha druckit vatten... fan!

Idag blev det fläskfilé med ost- och chilisås.
Mat
Alltså... jag är en sån vansinnigt formidabel kock som verkligen begriper att man först äter med ögonen.... och att alla rätter ska se olika ut.

Check it out babes.

Fisksoppa.
Feskeso liten
Tomatsås.
Tomatsås
Kyckling Vindaloo.
Kyckling Vindaloo
Korv Stroganoff.
Korv stroganoff
Rabarberpaj.
Rabarberpaj
Och sist men inte minst.... någonting jag kallade för "Fredagssmaskens". Jag kommer inte ihåg var det var... men tydligen vi överlevde vi.
Fredagssmaskens

Hur som helst... det är det som kallas Haute couture inom den högre matlagningskonsten...

Ögongodis!


Over and out/Mamselamsen, den nye "Wärner Wögli"!

16 Kommentarer:

Blogger Batbut tycker...

Men men men.... tur att jag redan ätit, för seriöst - jag har just tappat aptiten för det närmsta dygnet *s*

7:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Batbut: Vá fan menar du med det? :-D

7:25 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag ...vet inte jag!!!

7:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anonym: Vá... vad är det du inte vet?

7:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

mamselamsen: jag tror inte jag heller vill ha mer mat idag, sorry!

7:55 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anononym: Nämen... jag är ju Sveriges superkock.... juh.

7:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

Matbilderna ser ut som det jag inte vill göra när jag mår dåligt.

Jag tar ett äpple istället.

T ss

8:17 em  
Anonymous Anonym tycker...

Har Du bara kräksfärg i kamran? Det här är tamefaen KONST.En fotoutst..... och Du är berömd. Odödlig. Men äter Du så är Du död. Kram.

9:58 em  
Anonymous Anonym tycker...

Årets BILDER. DET ÄR NOG NU.

10:03 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det låter gott och är säkert gott men ... det ser ut som nåt som Elsa har ... eeeh ... kräkts upp. Bli inte arg nu ;)

10:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

T ss: Jag åt inte mycket heller... det liksom inte smakade igår.

Anonyma: Hmm.... en fotoutställning. Också en affärsidé. :-)

Gujan: Jag blir inte arg.... det är så här min mat för det mesta ser ut när jag "Skapar"... spyor.
:-D

8:31 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Linus smackar iaf högt när jag visar honom bilderna. Skulle bara testa om han fattade att det var mat... och det gjorde han!!! Det måste väl va ett ganska högt betyg från en 1,5 åring? Hoppas vi ses snart igen, kom gärna och hälsa på... kram Jenny, Jeppe & Linus.

8:50 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jenny: Det är från barn man får veta sanningen. :-) Vi får se nu hur mycket tid det blir över till fika och sånt. Du vet ju hur galet mycket som är i görningen.

10:06 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Om inte ni kommer till oss så dyker vi upp hos er... det vet ni! Ni är ju vana vid att vi bara tittar förbi./Jenny.

7:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jenny: Vi kommer nog fasen... här är en massa ändrade planer igen. Vi kommer att få MYCKET tid för fika. :-)

10:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Får man göra på detta viset? Tur att Du säger att Du äter med ögonen . Men var rädd om synen.

10:22 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka