.

Mamselamsen

fredag, april 13, 2007

Lyssnat på diverse blivande schlagerfestivalslåtar ikväll.

Och på något vis känns det som om jag dippat över kanten på ålderssetegen och sakta men säkert återgår till barndomen. Jag gillar rock... hård rock... inte hårdrock... utan hård rock! Jag älskar Island låt!

Min psykologiska utveckling kan Ni se i diagrammet nedanför. Jag förstår det inte riktigt.... men statistik har ju aldrig fel.

Och enligt vetenskapen befinner jag mig här.
diagram liten
Nästa stadie är att jag sitter och lallar Gullan Bornemarks barnvisor. "Sudda sudda...."

Over and out/Mamselamsen, ofantligt barnslig.

5 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Jamen Gullan B är ju jättebra ju! Jag blev alldeles lycklig när jag mötte ett par ungar som tittade på min hund och började sjunga "Valpen min ..." :-)

10:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Var glad över att de inte sjöng.... "Min lilla häst"

10:13 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vad skoj! Jag fick samma reaktion jag - wow vilken låt från Island! Jag tror det blir svårt att bräcka den, så den blir nog min favorit i år.

11:01 em  
Blogger Strumpstickan tycker...

Nänä, 'Vampires are alive'.... *skrattar*

9:30 fm  
Blogger PGW tycker...

jodå, det var en unge vid ett annat tillfälle som förtjust utropade "Lilla Gubben" när han såg min prickiga hund :-) Sedan tystnade han och funderade lite för han fick inte det hela att gå ihop riktigt tror jag.

10:03 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka