.

Mamselamsen

tisdag, oktober 24, 2006

Min dator har alltså kraschat! UPPDATERAD!.... IGEN! och IGEN!

Och detta hände efter att Jessica var hemma.

Vad gjorde du egentligen med min dator?

Over and out/Mamselamsen, svinsur.

Uppdaterad.

För det här betyder "kraschelibang" va?
Krasch liten




Jag tror jag blir tokig!
Jag tog ut CD-skivan och då kom det upp blå-skärm som skulle inkonsekvsnskontrollera.... kalas... den stannade på 25%. Skitförbannad över min okunnighet, slet jag ut kontakten och startade igen. Då kom det upp svart skärm, som sa att jag skulle trycka F2 för SETUP. Jag har gjort det...
Blafs liten
men vad fan gör jag nu?

Har Ni sett tjurfäktaren i filmen Ferdinand... han som sliter sitt hår? Jag ser snart ut som honom.


19.00
Nu ger jag fullständigt faaaan i det här. Jag har suttit med Jessica i relefon och hon begriper inte heller något. Jag lämnar in den på Doff data imorgon och så får vi se om de kan rädda fotona. (Backup? Nä!) Sen får de tömma jäkleskapet och så börjar vi om från början.

Jag undrar om de kommer att säga något om alla bucklorna på burken? Den har fått ta emot både uppercuts och raka högrar idag.

Jag måste ha datorn, juh! Och inte bara för bloggen. :-)

Over and out/Mamselamsen, lugn och fin efter att jag gav upp.... och datorn vann.

12 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Hm... det är inte så att det sitter en diskett i? Det kan också ge det där felet.

4:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag tog ut en CD-skiva och då kom det upp blå-skräm där det skulle inkonsekvenskontrolleras. Nu har den stått på 25% i tio nminuter. *suckar*

5:45 em  
Blogger Ivana tycker...

Gör som jag, bryt ihop & köp en ny dator :)

7:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ivana: Den ÄR ny!

7:40 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Hett tips fran coachen!! Kop en external harddisk och backa upp hela datorn!!

8:13 em  
Blogger Krokofanten tycker...

Mamselamsen... Suckar...
Ring MIG nästa gång...
Jag tror inte att din dator har något större fel... Kan "bara" vara att den inte hittar Windows längre... Disketter eller cd skivor är ofta bovar i dramat...
Man skall vara snäll mot sin hård disk... Annars kan den börja strejka och slänga med armen... Hoppas att det ordnar sig iallafall...

8:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Calua: Jaha..... och hur gör man sånt?

Krokofanten: Jag hoppas att det går att ordna.

10:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

Kollat tagentbordet? TÄnker på det som hände sist....

10:31 em  
Blogger Monica med yffen tycker...

Du är inne i BIOS där. Vid Boot Device, ange C: så kanske det ordnar sig.

11:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anne-maj: Tangentbordet funkar denna gången. :-)

Monika: Jag vågar inte. Den får åka till "doktorn" imorgon.

7:24 fm  
Blogger deeped tycker...

Enkelt. Din dator är satt att boota (starta upp) via cd-spelaren och sedan hårddisken. När du startar med en skiva i datorn så letar den efter systemfiler på cd:n.
Inkonsekvenskontrollen är på grund av att du stängde av datorn "med våld" dvs. den hann inte stänga ner allt som skulle stängas ner så då går datorn igenom hårddisken för att se om några filer gått sönder. Det är normalt och helt enkelt jävligt nyttigt för datorn. Så Ivana och Caluas har noll koll. DEt är inget fel på datorn, snarare ett svårt fall av SBS ;) (skit bakom skärmen) :D

1:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

deepjed: Eller SFS /skit framför skärmen)

6:18 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka