.

Mamselamsen

onsdag, oktober 18, 2006

Höst!

Och nu har det blivit lite för svalt för att ha kortärmat på Mamsans, vilket betyder att jag inte kör med "Mamsan-tröja" längre.

Och vet Ni? Det känns jätteskönt att vara civil på jobbet. Jag väljer själv vad jag ska ha på mig.

För man kan snacka mycket skit om kläder, men för mig är de faktiskt väldigt viktiga. Faktiskt en del av min personlighet. Valet av kläder visar vilken personlighet jag väljer att visa.

Eller hur?

Over and out/Mamselamsen, hundtandsmönstrad idag.

6 Kommentarer:

Blogger Vonkis tycker...

Aspelut! Det är ju därför det finns uniformer, för att ta bort personen bakom/under kläderna.

10:13 fm  
Blogger Unknown tycker...

Och jag är sååå besviken..jag trodde ju du skulle ha värsta guldstassen när vi kom

*S*

10:17 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Hundtand är kul!

12:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har alltid haft "jobbarkläder". Skönt att slippa tänka på garderoben på morgonen. Men, när jag började jobba på Barnmorskemottagningen fick vi ha privata kläder. Det var kul för jag hade då bantat 25 kg. Och ....nu i spåren av MRSA skall vi jobbarkläder igen. Det suger lite för precis som du säger så sitter personligheten lite i kläderna. Så..njut i hundtandsmönster innan nya regler drabbar dig om arbetskläder på restaurang!"Morskan"

12:49 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vonkis: och det är just det jag inte gillar.

Vilding: Mitt nästa köp blir nog ett par hängselbyxor från "Blåkläder". :-)

Morskan: Innan de reglerna kommer är vi väck. :-)

8:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

Absolut, måste ju vara du som bestämmer. Märker själv att vissa dagar kan man inte ha den färgen osv.... Man vill ju klä sej som man känner sej lr hur?

9:24 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka