.

Mamselamsen

tisdag, september 12, 2006

Nu hittade jag äntligen något att hetsa upp mig på. UPPDATERAD!

Kära Jan Guillou !

Nu jävlar, har du skitit i det blå skåpet!

Hur fan, kan du ge dig till att klanka ner på oss bloggare?

Du! Tro det eller ej, men jag bloggar eller som du säger pladdrar inte för din skull. Men det kanske du har lite svårt att förstå, eftersom du verkar tro att du är världens centrum.

"– Den som har tid att svamla på nätet dagarna i ända kan inte ha någon seriös sysselsättning eller seriösa avsikter, säger han till aftonbladet.se."

Vem tusan har sagt att en blogg måste vara seriös?

"Enligt honom är det dessutom extra ointressant när människorna som skriver dagbok inte är kända för allmänheten. – De har ingen offentlig betydelse, säger han."

Lille vän! Jag läser massor med bloggar av för mig helt okända människor och många av dem gör djupt intryck på mig. Och varför måste en dagbok ha offentlig betydelse? (Vilket jag i och för sig tror att många har.)

Jag skriver inte här, för att jag vill förändra världen. Jag skriver för att jag tycker om att pladdra och nedskriva mitt pladder.

Så du kan ta dig i röven, din lille elitistiske snobb!

Over and out/Mamselamsen, som aldrig mer kommer att sponsra honom genom att köpa hans böcker.

Uppdaterad 22.56

Nu säger jag god natt och lägger mina "pladderfingrar" att vila på täcket... det är ju en ny dag imorgon!

Under natten ska jag också försöka klura ut hur det kommer sig att "Mr Snobb" inte läser några bloggar. Är det för att han inte vill eller är det för att han aldrig kommit åt någon? Han lär ju inte använda dator... han kanske inte ens vet vad Internet är.

Tänk om han tror att en blogg är en väggtidning.

Over and out/Mamselamsen, pladdrigare än vanligt

26 Kommentarer:

Blogger Morgondimma tycker...

Det var väl ungefär så jag tänkte också. LIte väl ego den där.

7:31 em  
Blogger Ilva tycker...

Ja jag maste saga att jag tycker att kanda personer ar av begransat intresse, da skall de vara intressanta personer och det ar de ju tyvarr sallan. Ratt otackt med synen att du tydligen bara har ett varde om du ar kand...

7:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Morgondimma och Ilva: Skitförbannad är jag!

7:36 em  
Blogger l*eva tycker...

ORD o INGA Visor och jag håller med Dig!

JG ÄR en snobb!
I rutig skjorta!

8:02 em  
Blogger Humlan tycker...

Jag har ännu inte hittat någon "kändis" som är värd att läsa, men Du och många andra är värda min tid och ger mig mycket nöje.
Visst finns det mycket i bloggvärden som inte intresserar mig, men dit återkommer jag ju inte heller!

Men du mamsen, var inte skitförbannad, karln förstår helt enkelt inte bättre!

8:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Han som har varit min idol under många år.
Fy f-n imon (nej jag sparar mej till det blir kallt, men då, då ska alla böcker som jag har av han in i spisen....) Jag tror det blir jävligt varmt..
Vet du vad? Jag tror att det är okunskap från hans sida. Tror nämligen inte han vet hur man kommer in på internet hahaha... Eller har du sett att han har någon hemsida?

8:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, när jag blir förbannad (och det händer inte så ofta) då blir jag förbannad!!!

Tur för honom att han inte är här, för då hade jag drämt vårt älghuvud i huvudet på honom.

8:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag tror han är rädd för oss bloggare! :-D

8:31 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Han fattar ju ingenting! Vanliga människor som bloggar har väl visst en betydelse och kan till och med träffas på Mosebacke och ha kul ihop. Det skulle väl han aldrig våga.....möta oss vanliga icke kända, ointressanta människor.
* skakar på huvudet och suckar åt sån dumbom *

8:40 em  
Anonymous Anonym tycker...

Guillou är nog mest sur på att andra än han riskerar att få komma till tals.

Han har kort minne, karln. För en gång i tiden var han också okänd, och ville göra sig hörd nånstans

8:51 em  
Blogger Lilla B tycker...

Bra rutet, Mamsen!!
Tror att Guillou nog kommer att få äta upp sina ord lite längre fram.

9:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tina har nog rätt. G klarar inte datorer. Jag har hört att han skriver sina böcker på vanlig manuell skrivmaskin.

9:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag bara gäspar åt Guillou. Han är inte värd att bli upprörd över. Bara att ignorera!

10:19 em  
Blogger schmut tycker...

jaja, om det är så han ska vara så får han inte fylla i min Mina Vänner-bok...så det så.
/pladdertant

11:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Han får inte ens fylla min bokhylla!

11:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ja jag blev så förbannad när jag läste det jag med...vem är han att döma andra människor och så vitt jag vet så har vi en tryckfrihetsförordning här i landet så vi får pladdra hur mkt vi vill. :-) Och vad är det som säger att inte "vanliga" människor kan ha något intressant att tillföra? (kallade mig för therese66 förut här på blogspot men har skaffat en ny blogg, i fall du undrar vem jag är)

11:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

http://letsbefriends.blogspot.com/
skit i Janne G

12:00 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anette: Vi är nog många som blev sura. Att du bytt blogg... bra att veta!

Orreforsaren: Jagb lir sur,när bågon försöker få mig att bli tyst.
Du! Vilken jättegullig sida. Funderar på att lägga in en bild på mig och Janne G... en papegoja och en liten terrier får det bli.)

7:11 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ajajajaj... pladderfingrarna slant visst! :-)

7:13 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Du har en jättebra blogg! Men visst, helt ärligt, går det 100 dåliga bloggar på en bra...?
Om Janne skulle blogga skulle hans blogg säkerligen vara otroligt tråkig. Det skulle nog inte ens gå att läsa (fast om man frågar min sambo så skulle han hoppa högt av glädje över en Janne-blogg).
Personligen så älskar jag bloggar av vanliga människor, det är som att smygtitta in i någon annans liv.
I den här bloggen blir vi smygtittare bjudna på så mycket skoj, det är inte ofta man blir det.

Janne har säkert bara läst de trista bloggarna :)

9:29 fm  
Anonymous Anonym tycker...

... för han har garanterat läst en mängd bloggar. Han försöker bara vara speciell genom att inte göra något så folkligt som att läsa en blogg.

9:31 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det är mitt fel!
Visst måste det vara min recension av hans terror tant?

http://blogg.expressen.se/ninnibeth/entry.jsp?messid=85303

http://blogg.expressen.se/ninnibeth/entry.jsp?messid=85333

http://blogg.expressen.se/ninnibeth/entry.jsp?messid=87196

och

http://blogg.expressen.se/ninnibeth/entry.jsp?messid=89125

Så, allt är mitt fel - eller förtjänst! ;)

10:08 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

LG: Helt klart.... utan bloggen hader jag aldrig träffat dig.

Zen: Tack! Jag tror också att han läst bloggar... fast han är alldeles för "intelecktell" för att erkänna det.

Ninni: japp... ditt fel. Du är nog den enda blogg han läst. :-D

5:28 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Det finns flera anledningar till att det inte finns en enda bok av herr Guillou i mina bokhyllor. Här kom just en till.

10:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Biggis: Finns inte i min heller.... längre!

8:59 fm  
Anonymous Anonym tycker...

www.joacimlundin.se skriver ganska roligt om det där. jag kopierar inte texten, eftersom att jocke som vanligt är ganska... ehhh. grov. :)

5:10 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka