.

Mamselamsen

söndag, september 24, 2006

Matlagning!

För fasen... mellan hostattackerna drog jag igång för att göra som Ilva. Jag skulle (försöka) följa hennes Pepparrotsomeletts-recept. Men som vanligt blir det ju aldrig som jag tänkt mig... i allafall inte utseendemässigt.

Så här såg Ilvas omelett ut.
Ilvas omelett liten
Och det här är min!
Pepparrotsomelett Liten
Ja, jag vet att jag är rationalitetens mästarinna, så det där med muffinsformar försvann direkt. Här är det sockerkaksformar som gäller. Och ska jag vara riktigt ärlig, skippade jag potatisskalningen också. Men annars är det likadant... tro det eller ej!

Smakade bra som fanken... trots att smak- och doftsinnet inte är på topp just nu.

Over and out/Mamselamsen, även efter jordgubbspaj.

10 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Det är sånna här gånger man får vara tacksam att det är Stephan som är "the big chef" på Mamsans. LOL

5:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Helt klart! :-D

5:42 em  
Anonymous Anonym tycker...

HAHAHAHA! det här ska jag visa samboS när hon klagar på min köttfärsås jämfört med hennes varierade kost....

6:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anna: Ja, gör det! .-D

6:26 em  
Blogger Humlan tycker...

Jag har också tillbringat eftermiddagen i köket och lagat kyckling enligt Ilvas recept (med persilja och citron).
Funderade på att försöka fotografera det, men jag det blev inte av...

6:52 em  
Blogger Ilva tycker...

Jag ar sa smickrad! Du ar gullig du!

7:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Nämen!

7:07 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jaaaaa, dom ser NÄSTAN likadana ut,,, men bara nästan!

9:11 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Ser ut som en langpanna med spya!!!!! Haha..

9:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Dr var jättegott faktiskt. Verkligen värt att prova.

7:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka