.

Mamselamsen

söndag, september 24, 2006

Jag är förkyld, tandvärk och förbannad.

På min enda sovmorgon i veckan, väcks jag klockan sju av ett sjuhelvetes brak utanför mitt sovrumsfönster... med påföljande högljudda och långdragna diskussioner.

Grannen, mitt över innergården har fått vinterns ved avstjälpt precis nedanför mitt fönster.

Jag rusade upp och demonstrativt smällde jag igen fönstret så rutorna skallrade. Efter en minut hörde jag att Stephan göra likaledes. (Jenny och Jesper! Vaknade Ni? Ni bor ju en våning närmre braket.)

Hur fan kan man bara göra så?

Over and out/Mamselamsen, som fan inte är att leka med just nu.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jodå! Vi vaknade. Jag trodde jag var först med att smälla igen vårt fönster! Man gör inte så en söndagsmorgon! Jesper som stigit upp kl 5 mån-lör var inte så jätteglad precis.

Dessutom var det 2 väldigt onyktra, svartklädda, långhåriga grabbar som höll mig vaken i natt. Dom roade sig med att hoppa på cyklar, kasta allt möjligt på busskurerna osv. Dessutom hade dom bandspelare med hårdrocksmusik. Jag skrek från balkongen att det var jävligt moget att hålla på så. Då fick jag ett litet trevligt finger visat för mig. Sen roade dom sig med att slita upp kommunens planterade blommor vid stationen innan dom försvann. Missade ni verkligen detta?

9:53 fm  
Anonymous Anonym tycker...

huuu...låter som en helvetes natt/morgon!

10:03 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jenny: Japp... det missade vi!

Irmeli: Ja, det var inte kul. Jag försökte gå och lägga mig igen... funkade inte.

10:14 fm  
Blogger Vonkis tycker...

En del människor är inte kababla att tänka på andra människor, så är det bara :-\

2:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Och vi har pratat med dem... och de tyckte inte att det var så farligt. Hrumpf..

3:14 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka