.

Mamselamsen

måndag, augusti 21, 2006

Jag ska skriva det så förhatliga uttrycket:

"Vad var det jag sa!"

Jag undrar hur många gånger jag skrivit om detta här på bloggen?

Kan vi nu äntligen få en lite nyanserad syn på vad och vem som fixar till klimatförändringarna på jorden. Men det är ju klart att det finns ju vissa som inte vill att det ska vara naturligt. Hur ska de då kunna förklara alla dessa "miljöskatter"!

Visserligen bör vi jobba för en bättre värld, men vi kanske bör ha i tanke att det människan presterar bara är "grädde på moset".

Over and out/Mamselamsen, måndagsredo

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Allvarligt talat, om du räknar Aftonbladet till en av dina tillförlitliga källor i debatten blir jag lite skeptisk. Att fortfarande låtsas som att det är "naturligt" med temperaturhöjningar, ökenspridning, fler naturkatastrofer, kolera i svenska vatten mm, mm är enbart ett sätt att maskera vår egen jävla lathet inför att göra något åt problemet. Det är ett hån mot kommande generationer.

/miljöingenjören

3:27 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Karin: Jag har läst detta på så MÅNGA andra ställen, fast media har aldrig skrivit om det förut.

Temperaturskiftningar är ju ingen nyhet, om man ser det i ett historiskt perpektiv.

Jag har aldrig sagt att vi ska fortsätta att skita ner... men man bör nog få lite perspektiv på det hela.

4:36 em  
Blogger crrly tycker...

Jag tänker se Gores film.

8:26 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka