.

Mamselamsen

lördag, augusti 26, 2006

En lördag på Mamsans.

Förberedelse!

Kaffe... check! Första kannan på för dagen.
Kaffrkoppar liten
Chokladbollar eller vad de heter... check! (De tog förresten slut i ett nafs... tur vi hade fler.)
Kalladen vad du vill liten
Espressomaskinen...check! (Fast de knapparna med stora koppar används aldrig... fusk!)
Esspressomaskinenliten
Skvallertidningar... check!
Skvallerblaskor liten
Blivande miljonärer (suck)... igen.... check!
Blivande miljonärer liten

Såååå.... nu kan Ni komma!

Och det gjorde Ni!
Folk1liten
Förresten Millan! Jag har en speciell hälsning från en på bilden!
Folk2liten

Och när jag susar mellan borden som jag brukar, sjunger jag alltid tyst för mig själv. Men idag blev jag vansinnigt irriterad. För så fort jag öppnade munnen blev det... "Emelie, she cries tonight...." Och ännu mer irriterande var att jag bara kunde just de fyra orden.

Ska den där "hemma-i-sängen- inspelningen" med kvidande elektroniska saxofoner bli en ny "Anna-boot"?

Over and out/Mamselamsen, med kaffe vid sidan om och cig i mungipan (tjuvröker vid mitt öppna fönster)

10 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Ååh du har sådana där ne ... öh bollar med kokos på också! Det är så gott. Jag måste nog åka de 50 milen eller vad det är och fika lite.

3:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp.... värt varenda bensinkrona. :-)

3:51 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Vet personerna på bilden om att de blir rikskändisar nu?

7:01 em  
Blogger MB tycker...

Mysigt!!! Totalt opk som jag är så kallar jag fortfarande de små bollarna för n-ordet......btw apropå sånger som fastnar, kanske du kan hjälpa mig som gammal sångerska? Har fått en låt i skallen som heter ngt med C´est la vie....said the old folks, you never can tell....tror att texten är sån iaf? Det är en låt ifrån 60-70 talet som är lite twist aktig?

7:51 em  
Blogger Gagga tycker...

Så fint det är på Mamsans. Härligt med det röda!

7:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ingen aning om vilken låt det är.

Gagga: Trodde du bara gillade grönt.

Bloggblad: Sjäääälvklart!

8:29 em  
Blogger schmut tycker...

attans vad du har mycket folk på en lördag! lördagar brukar vara hel/halvdöda dagar för caféer.

10:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Schmut: Idag fick jag jäklar i min låda "susa".... Jag gillar regn! :-)

10:44 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Jag ser Sarah...=)

6:35 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp.

8:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka