.

Mamselamsen

lördag, augusti 26, 2006

Kommer Ni ihåg låten Emelie, som jag fick spelad över telefon härom dagen.

Camilla (lyssna) spelade in den medan hon låg i sängen. Hon sjöng genom den lilla mikrofonen på datorn... keyborden låg på magen. Men hennes solo med konstgjord saxofon är nog i världsklass... den låter precis som ett munspel med gigantiskt tarmvred. Underbart! *fnissar hysteriskt*

Men hur som helst.... jag vet vem låten handlar om och det är så jäkligt sorgligt och trist.

Och det måste vara något speciellt med låten, för jag har gått och sjungit på den i tre dagar nu... efter att bara ha lyssnat på den en gång över telefon. En as-kalaslåt alltså!

Over and out/Mamselamsen, steppar iväg sjungandes "Emeliee, she cries tonight......."

10 Kommentarer:

Blogger LipglossHeaven tycker...

VAAA FAAAAN!! Och du ska vara supporter???

8:32 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Men låten är aaaas-bra!

8:37 fm  
Blogger Batbut tycker...

Calua, ta det lugnt. Mammor är inte att lita på det vet Du väl *s*

ps: har lyssnat och lyssnat och lyssnat... den är bra!

9:16 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Batbut: Du kan vara lugn. Jag har pratat med henne... och hon och hennes pojkvän tycker detsamma om saxofonen. :-D

9:20 fm  
Blogger Humlan tycker...

Ja, den är bra!
...men den där s.k. saxofonen,,, det Är nog lite tarmvred! *S*

9:57 fm  
Blogger Lilla B tycker...

Kan inte en lite, lite slinga läggas ut så vi kan få lyssna på tarmvredet?

10:45 fm  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Den finnes pa www.myspace.com/camillagervide

Sangen langst ner!! Hall till godo!! =)

10:57 fm  
Blogger Lilla B tycker...

Calua: Tack! Jättefin - kollade direkt.

11:49 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Haha - nu är det nån som tycker att Mamsen behöver lite Valium... *fniss*

Jag har väldigt svårt att höra texten, annars är melodin bra. Jag har väl vatten i öronen efter duschen?

12:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Den spammen tänker jag INTE ta bort! :-D

3:04 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka