.

Mamselamsen

torsdag, augusti 31, 2006

De nya ekonomibilagorna i kvällstidningarna är bättre än själva kvällstidningen.

Allt jag vill veta står där.

Idag lärde jag mig att jag valt fel bana i livet. När jag var runt tjugo, tyckte min farbror att jag skulle ge mig in i politiken, för jag hade sån svada.

Jag testade! Men efter att ha suttit med och lyssnat på ett styrelsemöte hos ett speciellt parti, gav jag upp. Fjönsigare möte har jag aldrig varit med om. Det viktigaste som tydligen stod på dagordningen var att ordföranden absolut inte kunde ha sitt rum i kommunhuset bredvid en viss annan politiker. Då gav jag upp... jag trodde politik var seriöst!

Men idag ångrar jag mig!

Jag vill också kunna få en lön på 81.500:- även om jag misskött mig och får sparken/säger upp mig.

Nån som vill ha mig?

Ge mig 81.000 och jag säger/tycker precis det Ni vill... jag är inte så kitslig!

Over and out/Mamselamsen, fortfarande ganska opolitisk

3 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

det gor du ju anda utan betalning.

7:48 fm  
Blogger Unknown tycker...

Jag tror nog inte att man får säja precis vad man vill..

Titta på "grodan" igår från moderattanten i Nykvarn eller vad det var...

7:54 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Nääääää.... ingen kan idag säga åt mig vad jag ska tycka. Så det så! :-)

Vilding: Jag såg. Men säg åt mig vad jag ska tycka... och jag gör det. :-)

8:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka