.

Mamselamsen

torsdag, juli 13, 2006

Värmen knäcker mig faktisk!

Många tycker säkert att jag gnäller i onödan, men jag blir totalt "lost" av den.

Igår stack jag hem redan klockan fyra, för benen inte bar mig längre. Jag tömde kattlådan och gav kattorna mat, sen bara dånade jag av i soffan och sov i princip till nu.

Jag drack ordentligt... jag fick i mig salt ordentligt... jag åt ordentligt. Fixar helt enkelt inte när hjärnan kokar.

Överallt i Sverige har det regnat och åskat, men inte i Nybban. Här kom ca 27 regnstänk i förra veckan. Stackars mig och stackars alla björkar, som börjat gulna och tappa bladen. (Björkarna alltså.)

Over and out/Mamselamsen, gnällfis

6 Kommentarer:

Blogger smultronpaj tycker...

Ingen åska eller regn här heller. Det kom väl ca 30 stänk här oxå men sen var det slut.

8:53 fm  
Blogger l*eva tycker...

...se så, se så...NU tar vi det LUGNT o FiiiiNT.
Nybro är, om inte Världs ende...så i alla fall...en av de sista anhalterna...innan. Vid såna platser är INGENTING...Normalt.

Du får väl gå ner och doppa tårna i Linneasjön? (...finns den kvar förresten?) *L*

8:55 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Eva: Linneasjön, är nästan min granne. :-) MYCKET colibakterier!

9:07 fm  
Blogger MB tycker...

Men kom hit en vecka och upplev 45 gradig värme och du kommer att tycka Nybban är svalt när du kommer tillbaka ;-)

12:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

maleandro: Vill inte ens tänka tanken!

5:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»

4:31 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka