.

Mamselamsen

onsdag, juli 12, 2006

Snälla.... kan Ni inte ta åt Er denna bilden av Mamselamsen istället.

Jag jobbar hårt… jag är smart, jag har blonda slingor och snart ska jag åka till min far som har fullt upp att hantera sina miljoner, så att jag inte ska behöva leva på min snålt tilltagna lön på ”Mamsans”. Alla vet ju hur dåligt avlönade egna företagare är... och jag vill ju egentligen inte berätta för Er, att jag är ständigt sponsrad av min familj.

När jag kommer dit, till ett av hans gigantiska hus, står bordet dukat med stora gnistrande kristallglas och kandelabrar. Och minsann har han inte satt ut placeringskort till oss två också.

Självklart dricker vi ett glas väl kyld champagne, stående i salongen innan han leder in mig till matsalen. (Det är då jag tar ett kort på mig själv i min outfit och jag har fullt upp med att få till posen med de "kissnödiga" benen) Det är ordning och reda på den karlen… han vet allt om vett och etikett och hur man rör sig i de rätta kretsarna. Och då är detta frukost!!!!!

Efter maten tar vi en liten promenad över ägorna… klappar lite hästar, Ulmerdoggar och så.

Men poolen… var f..n är poolen? Jag vill sitta där och doppa mina välpedikyrerade fötter.

"Pappa..pappa, jag vill ha en pool, det kräver min image!"

"Javisst lilla vän, det fixar jag i eftermiddag."

Over and out/Mamselamsen, som ger Er en illa dold bild av en fattig och supersmart egenföretagare, som gör allt för att så småningom få röra mig bland de "stora kanonerna" :-D

13 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

Vadda ISTALLET?? Trodde du var och levde sa redan ....

8:36 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sssh.. inte avslöja mig! :-D

8:41 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Skriv en TACKSAMHETSLISTA istället!

10:11 fm  
Blogger Humlan tycker...

Ah, NU fattar jag! Tänk att jag alltid har undrat varifrån ditt fina sätt och allt guld kom!

10:23 fm  
Blogger Lilla B tycker...

Har alltid imponerats av Småländsk JetSet....

Sen jag hittade den här bloggen har jag förstått att jag träffat spot on!

10:39 fm  
Blogger MB tycker...

Tror du lilla pappa kan adoptera mig, har också behov av att doppa tårna i poolen :-)

1:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Haha.... Säger Mamselamsen från sina åtta år gamla jeans och skitsunkliga sneakers.

Om det gick någon förbi, så är det cynism och ironi i detta inlägg... för att vara övertydlig. :-)

4:45 em  
Blogger MB tycker...

Kan aldrig mig att du skulle vara ironisk...... hehehe....

5:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det var som fanken! Hade ingen aaaaaniiing!

5:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hellre lycklig i en liten stuga
än olycklig i ett slott...

lyckan kommer inte från det materiella, men från vad man gör med sin tid!

tycker jag ;-)

8:04 em  
Anonymous Anonym tycker...

med de där rävarna bakom öronen vette sjutton hur många miljoner han har insydda i madrassen!! *grin*

8:05 em  
Blogger MB tycker...

Josephine: Jag gråter hellre i en Rolls Royce än i en gammal folka från 74......

8:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tss: Syrran.... hade du ingen aning! *skrattar*
Josephine: Men visst lät det bra. :-D
maleandro: Tänk om det vore så. Jag får nöja mig med min gamla hyundai. ;-)

8:40 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka