.

Mamselamsen

onsdag, maj 24, 2006

Lite "Mamsans" och lite stålullsfrisyr.

Jag fick i allafall med mig kameran hem idag. Så lite bilder ska jag väl kunna lägga ut här igen.

Så här ser "Mamsans" ut innan vi öppnar för dagen.
Mamsans innan öppning liten
Och så mycket har vi lärt oss, att även om vi inte har öppnat för dagen, så gäller det att ha kaffe och mackor klara till nio, för då kommer det alltid ett gäng morgontidiga karlar.... och de vill fika och snacka skit en timme eller två.
Uteservering innan öppning liten
Och här har vi "the big chef" och vår slav Erika.
In action liten
Aldrig hade vi väl kunnat ana reaktionen, som Stephan får när han går på stan i sin tennisskjorta med "Mamsans" på ryggen. Han har fått ett och annat snuskigt förslag av mer eller mindre bekanta, som tycker att han är en urgullig Mamsa. :-)

Lite smaskens, efter att karlarna ovan länsat mackfaten.
Lite smaskens liten

Sen var det visst någon som ville se "stålullsfrisyren, som jag skrev om nedanför. Så här ser den ut.... exakt lika dan som i morse. Tja, så har jag ju förståss redan hoppat i min lilla leopardmönstrade.
Stålullsfrisyr liten

Nä, nu måste jag starta en maskin med förkläden och tennisskjortor. Ingen kan spilla på magen som jag!

Over and out/Mamsan, vars fötter börja vänja sig.

9 Kommentarer:

Blogger Terése tycker...

Så tjusigt det blev! Passar ju perfekt med guldpelarna!
Mmm, så gott det ser ut!

6:49 em  
Blogger Humlan tycker...

Snyggt blev det!
Och smaskigt ser det ut!

6:52 em  
Blogger danne tycker...

Super. Speciellt, de röda väggarna, stålullen och tigern. ,-)

7:01 em  
Blogger Cornelia tycker...

Det ser jättefint ut. Nybro nästa alltså!

7:08 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack, tack.... speciellt Danne som gillar min morgonrock! :-)

7:32 em  
Blogger schmut tycker...

du, det där ser namsigt ut! i synnerhet montern...

8:31 em  
Anonymous Anonym tycker...

måste nog komma hem provsmaka lite snart.. :)

11:35 em  
Blogger danne tycker...

Å satan... var det en morgonrock! ;-)

7:08 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

danne: Japp! :-D

12:16 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka