.

Mamselamsen

torsdag, november 10, 2005

Operation självömkan: SLUT!

Nu har jag vältrat mig i mig och min revben i tre-fyra dagar. Nu är det nog!

Det är alltid så. Varje gång jag går ner i en svacka eller liknande, turbo-ömkar jag mig själv i några dagar... tills jag nästan kräks på mig själv. Idag har jag börjat känna ett litet smått illamående gro. Alltså dags att resa sig och gå vidare.

Ont? Visst fasen. Men jag har inte råkat ut för varken jordbävningar eller blivit bomddödad på något hotell under ett bröllop. Två brutna revben.... skilöjligt!

Idag, klär jag alltså på mig ordentligt och tar mig till bibblan och betalar CD-boken där två skivor försvann i flytten. Går till banken och sätter in pengar till Jessica. Hon har ju fixat födelsedagspresent till Camilla, som för övrigt fyller år den 17:e.

Sen måste jag nog vila en stund... UTAN gnäll!

Ah, vad härligt att vara på gång igen... om än att jag rör mig som lite i ultrarapid.

Over and out/Mamselamsen, envis som få.

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Heja Mamsen.....Du är en tuffing....... :-))

10:38 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

alex! Gör vad jag kan... i ultrarapid! =)

10:45 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ibland måste man få ha rätt att gnälla, det är en bra kanalisering tror jag mot att bli bättre...

10:50 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jajamensan. Det är det jag gör under ett par dagar.... men sen känns det som om det får vara nog. Jag blir så trött på mig själv.

11:00 fm  
Blogger Humlan tycker...

Tycker att det låter som en sund och bra metod. Gona in sig, gnälla av sig och vila upp sig... sedan är det bara att ta nya tag...

Skrid värdigt fram, i guld och glam, här kommer en Mamsemadam!

11:19 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Värdigt? Snarare som en krycka... men en väldigt värdig krycka. =)

11:46 fm  
Blogger Gunilla Hjelm tycker...

Bra metod som funkar på mig också. Ett par dagar kan jag få tillåtelse att "grotta ner mig" och då är det "mestsyndommigast" om mig i hela världen (typ), sedan är det slut med självömkan.

"Grottar" man för länge finns risk att det blir kroniskt och det vill man ju inte. I alla fall inte om man i grunden har en positiv livssyn och det tror jag att du också har :D
/Gunilla

12:47 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka