.

Mamselamsen

söndag, september 06, 2009

Var för en gång skull inne på Facebook....

och hittade ett test om hur mycket Nybroit man är. Här är svaret.
Test Nybro
Fast det stämmer inte helt. Har ingen Volvo, har inga Wunderbaum, går inte på Fordonsprogrammet... tja, inget stämmer ju alls, egentligen... men så är jag inte infödd heller... är faktiskt inte ens en äkta Smålänning, som säger redí med skorrande rrrrrrrr. För här är det rikssvenska med tungspets-R som kommer ur min strupe.

Men det är med ett leende jag läser utvärderingen, för jag kan projicera den på ganska många här i stan. :-)

Jag har jobbat på Stora Hotellet och andra serviceställen, så jag vet ett och annat om folk... särskilt politikers och andra storfräsares beteenden har lagts på minnet och de borde vara väldigt glada och tacksamma över att jag inte är någon skvallerbytta. (Serveringspersonal, receptionister och bartenders har nämligen både öron och ögon... tro det eller ej.)

Over and out/Mamselamsen, med många hemligheter