.

Mamselamsen

måndag, september 14, 2009

Till dig, mäklaren i Trosa. Uppdaterad!

För efter mitt sura mail, Googlar du säkert på mitt namn... och hamnar här.

Många mäklare har vi varit i kontakt med, men aldrig en så nonchalant som du.... och i och med det, tappade du oss. Du förstår.... hade vi blivit hyfsat behandlade och därmed också fortsatt intresserade... hade vi köpt stället kontant!

Efter att ha jagat dig i två månader på telefon och via mail... din assistent lovade att du skulle höra av dig, var detta det enda svar jag fick idag.... efter ännu ett mail från mig. Ingen ursäkt... ingen förklaring... utan i princip bara: "Vá vill du veta? *suck*
Mäklare
Men nu fick du inte oss som fortsatta intressenter, för det finns tusentals andra mäklare... de som visar intresse.... och som inte väntar i flera månader på att höra av sig.

Over and out/Mamselamsen, som inte krusar någon.


Uppdaterad 13.50
Kollade min räknare nyss.... och jajamensan.... du googlade på mig.

Etiketter:

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ja ja ... mäklare har man träffat på några stycken under årens lopp och inte klappar jag händerna. Jag tror knappt det finns några vettiga mäklare. Snorkiga och nonchalanta, undanhåller fakta mm mm.
Bäst att göra ev. fastighetsaffärer utan mäklare. Det har jag gjort och det gick bra och blev dessutom mycket billigare.
/T ss

2:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fast det finns EN mäklare som jag litar till 100% på... Jan Andersson på Swebanks mäkleri. Honom har vi gjort många affärer med.

Fast Svensk Fastighetsförmedling har jag bara dåliga erfarenheter av. Först detta... och sedan ett annat kontor, där vi skulle hänga på en budgivning... och vi väntade... och vi väntade... ingen hörde av sig. Döm till vår förvåning när vi senare fick reda på att huset var sålt.

2:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Svensk Fastighetsförmedling! Ska lägga det på minnet och undvika dem så långt det går.

/Husjägare

2:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

Var på vakt vid kontakt med Svensk Fastighetsförmedling!

Sambon & jag på en villavisning förra veckan och mäklaren ljög om fakta, som regleras i lag. Dessutom var han inte trevlig när vi ställde frågor.
/T ss

2:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hoppsan!

3:03 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka