.

Mamselamsen

torsdag, september 03, 2009

Det där med svininfluensan.... igen!

På TV ikväll..... braskades det upp om att svininfluensan kommer att döda 4-5 hundra människor i Sverige. Inte kul... men om man sätter det i paritet med vad Socialstyrelsen skriver ... och de borde väl ändå vara hyfsat trovärdiga... borde människor "chilla" ner lite. Detta handlar om den vanliga influensan.

Citat:
Hur allvarlig är den för människor?
Den kan vara allvarlig för personer som har dålig motståndskraft, till exempel på grund av sjukdom eller hög ålder. Flera hundratusen människor i Sverige insjuknar årligen, och upp till 3000 personer dör av vanlig influensa varje år.

Så nä... jag tänker så ta mig f*n inte låta mig skrämmas... och det borde ingen annan heller.

Over and out/Mamselamsen, som börjar surna till över all skräckpropaganda som kräks ut.



BTW.... funderar på att bli modell... för kan Lizzie Miller så borde även jag kunna det. Vi ser exakt likadana ut från halsen och ner. Oj... vad jag älskar den bilden... och jag hoppas att "fjortisar" kollar på den.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Men ... perspektivet!
/T ss

10:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Magen!!!!!

10:35 em  
Anonymous Anonym tycker...

Den är bra!
/T ss

10:51 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka