.

Mamselamsen

måndag, september 14, 2009

Äntligen sket farmor efter fjorton dagars förstoppning.

Idag kom äntligen alla inloggningsuppgifter till min depå på Nordnet.
Nordnet
Den såg inte likadan ut som för ett par år sedan, men jag har susat runt... och har nu hyfsad koll på hur det funkar. Imorgon ska jag gå på banken och överföra lite nålpengar... och sen kan jag börja spela lite på börsen.

Tror ta mig tusan att jag ska börja med Tradera också.... har alldeles för många glasögonbågar kvar på vinden... typ ett par tusen. 70- och 80-talsbågar borde väl vara på tapeten igen. Jag kommer i princip att skänka bort dem... har ingen som helst lust att bära en massa glasögonlådor, den dan vi flyttar.

Hm... kanske borde jag börja med alla jäkla vykort igen. Jösses, inte lätt när släkten verkar ha varit ett gäng samlare.

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Hej!

Läser din blogg varje dag och ler, fnissar och storskrattar men älskar även när du tar upp aktuella ämnen och talar om var du står. Snälla, fortsätt blogga för evigt!
Tänkte fråga dig en sak, du som verkar ha lite koll. Jag sålde tidigare i år lite saker på Tradera och skänkte pengar till insamlingen som pågick, nu vill jag sälja av lite av mitt skrot igen, men hur mycket får man egentligen sälja innan man ska anmäla till skattemyndigheten? Nu handlar inte mitt skrot om mycket pengar, men tänkte ändå höra om du har någon koll?
Och så undrar jag, var kommer alla glasögon från? Har du haft optik tidigare?
Kram från en hängiven bloggläsare!

9:43 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Du får sälja för 60.000:- på ett år... tror jag det var. Alla mina j**la glasögon kommer från en fastighet som vi sålde för några år sedan... i det huset fanns det en gång i tiden en optiker... och hela deras lager fanns kvar... och jag räddade det i sista sekund från att köras på soptippen.

9:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka