.

Mamselamsen

fredag, december 26, 2008

Mellandagsrea!

Jösses.... det här ska bli roligt. Jag själv ska inte ha något. Jessica ska byta en morgonrock... till en storlek större..... och Millan ska köpa en gardinstång på IKEA.

Att gå på Mellandgasrea är för mig inte att shoppa järnet... behöver inget.... och i och med att jag inget behöver... är allt dyrt... oavsett hur lite det kostar. Nä, jag vill bara titta på "galna" människor. Liksom en prövning... vara bland alla shoppingsugna människor och bara känna lugnet inom mig. Hohohoooo.... det skulle ha varit för två år sedan, när jag inte ens kunde gå utanför dörren... ja Ni vet.... då jag precis hade sprungit in i den berömda väggen och var tvungen att lära mig från början att möta människor igen. Tuff tid, faktiskt bland de tuffaste jag någonsin varit med om. Fast nu är det helt OK... på ett helt annat sätt... ett bättre.

Någon som har börjat spåna på några Nyårslöften?

Jag har... men jag tänker inte berätta dem för någon. De ska bara finnas inne i mitt huvud.

Nä... nu ska ungarna ur sängen... jag vill iväg... juh.

Over and out/Mamselamsen

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

God Fortsättning!
Snubblade in i din blogg på sökord för Sally Hansen. Började läsa och fick anledning till många skratt och leenden. Tack för en fantastiskt härlig och läsvärd blogg! Jag kommer att kika in här igen!
Gott Nytt önskar Mia

2:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mellandagsrea = köer, trångt och i bästa fall billigt och bra.

3:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mia: Välkommen tillbaka.

Sussi: Jag köpte en ljuskrona på IKEA.... och julklappspapper till nästa jul. Det var skiiiiiitbilligt nu.

9:18 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka