.

Mamselamsen

tisdag, augusti 26, 2008

Det där som jag skrev om i inlägget nedanför.

Ont i gallan.

Det händer inte ofta... kanske en gång om året. Men när det händer är det för jäkligt och gör skitont... jag får andnöd ... vill rapa hela tiden, fast jag inte egentligen behöver. Nu har det nästan gått över, men jag är egentligen inte förvånad att det kom. Det har blivit en hiskelig massa skräpmat den sista tiden, då ingen av oss har haft lust/tid att laga mat. Så:

"Efter synden kommer straffet, som ett Wienerbröd till kaffet"!

Kroppen har alltså sagt sitt och slagit bakut efter att jag misshandlat den en tid. Nu ska här bli andra bullar, för att vara lite vitsig. Vi ska storhandla idag, men jag kommer att skriva om hela "matmenyn" för veckan. Bort med grädden och äggen...
Mat32
... nu ska här bli grönsaker på längden, bredden och tvären.

Och... jag funderar på att ta det ännu ett steg längre.... får se om jag gör det... måste snacka lite med kroppen först och höra efter vad den säger... fast å andra sidan vet jag nog redan svaret. "Rör på dig människa,... tryck On-knappen nån gång!"

Over and out/Mamselamsen, ofattbart degig.

2 Kommentarer:

Blogger Karriärmamman tycker...

Jag sympatiserar...Förstår precis hur du mår. Har själv haft jätteproblem i några dagar till och från. Hoppas det blir bättre snart.

9:08 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det ÄR bättre... nästan borta. Nu ska det så förbaske mig inte ske fler gånger... i alla fall inte på väldigt länge!

9:51 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka