.

Mamselamsen

lördag, augusti 30, 2008

Blir jag inte sjuk nu, kommer jag aldrig att bli det.

Var bl.a. på torget idag... någon sorts "Barnens dag". Men när jag står där och tittar på ett uppträdande, kommer det en kvinna från sidan... jag hör på långt håll hur hon snörvlar... och precis när hon passerar mig släpper hon iväg en gigantisk nysning. Bara så där rakt ut... jag blev alldeles fuktig i ansiktet och på solglasögonen av små droppar snor.
Nys
Fy f*n vad äckligt... nästan kräktes rakt ut. Jag hade våtservetter med mig... gissa om alla gick åt när jag skrubbade både ansikte och glasögon? Försökte t.o.m. torka lite inne i näsan.

Så blir jag inte sjuk nu, så blir jag det aldrig.

Over and out/Mamselamsen

7 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Fyy F**N!
Tänk att folk inte kan uppföra sig som folk!

7:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ibland blir jag så förundrad.

7:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

Gud, så vidrigt.. Ät en ask Esberitox i förebyggande syfte. Eller så kan man ju hoppas att hon bara var otroligt allergisk he he.

Barnens dag.. Ja, det märkte vi med när vi gjorde ett hastigt nedslag för att handla lite på COOP.Bland annat kunde barnen få grymt fula ansiktsmålningar med mera men inte ett spår i tidningarna om att det skulle vara något Barnens Dag. Eller har jag bara missat det../Linda

9:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Linda: Jag hoppas på det bästa. Det stod i Nybrotidningen igår.

9:17 em  
Anonymous Anonym tycker...

nämen fy va äkligt!
Att inte folk kan lära sig att nysa ordentligt inte rakt ut i luften eller enda värre i handen!! *urk*
// Monica

1:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Monica: Det finns en jättebra grej att nysa i. Armvecket!

10:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Äsch, hon ville väl bara vara hygglig o dela med sig..."fnissar hysteriskt"

11:11 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka