.

Mamselamsen

söndag, november 19, 2006

Det badar i mörker nu.

Och möblerna står kors och tvärs.
Mörkt liten
Det beror på två saker.

1. Det ska vara mörkt ända tills jag tänder upp alla ljusattiraljer nästa helg. Det ska bli lite av en Adventsexplosion.

2. Jag ska "möbla"! Fåtöljerna ska upp på vinden... in ska två soffor. Jag är så förbaskat trött på att det vackraste rummet i lägenheten, bara står som ett monument som ingen använder. Och innan julen är här, ska även TV:n ha flyttat in.

Nu gäller det bara att få tummen ur rö...en och sätta igång.

Over and out/Mamselamsen, med ett nytt blivande TV-rum

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Du smygstartar advent en vecka? :)

I min almanacka är advent 3 dec så jag har 2 veckor på mej att ta fram allt, tvätta gardiner och stryka de samma. Till advent vill jag gärna ha plockat fram julskivorna också. Carolas jul spelades förra julen... i år kanske något nytt, vi får se. Ha en skön vecka. //Lotta

6:30 em  
Anonymous Anonym tycker...

oh jag har glömt att berätta, jag har fått upp min adventsljustake nu i alla fall! :) den lyser så mysigt! helt plötsligt blev vintern mycket lättare!

6:31 em  
Blogger Humlan tycker...

Smart att byta rum så att ni kan njuta av det.

6:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tänkte också tjuvstarta advent med en vecka, för jag är så fruktansvärt trött på detta mörker. Så det blir nog pyntning nästa helg, trots att min familj kommer på besök. De får hjälpa mig istället för att klaga... ;o)

6:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lotta: Jag vet... men jag TÄNKER tända till första skyltsöndagen.

Virvla: Modiga du. :-)

Humlan: Visst är det... även om en viss man i huset muttrar om kabeldragning.

Tess: Vi är en massa tjuvtändare i Sverige. :-)

7:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

NÄSTA HELG!!!!!!!!!!!! Vad menar du?
Advent är ju inte förrän om 2 veckor :(

7:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tina: Jag tar skyltsöndagen som avstamp. Folk som är ute den dagen vill ha lite juliga saker att titta på. :-)

8:04 em  
Blogger Vonkis tycker...

Du är snäll du som uppoffrar dig för att skyltsöndagens besökare ska få lite fint att titta på.

10:16 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vonkis: Visst är jag: :-D

11:14 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka