.

Mamselamsen

onsdag, september 20, 2006

Har kollat igenom Svensk Damtidning...

som har ramlat ner här gratis.

Och det som slog mig när jag med större och större förundran bläddrade mig igenom denna skvallerblaska var: "Vad fan har de på sig"?

Ska man på adelsbröllop, ska man väl ha haft tid att fundera lite på vad man ska ha på sig... och på vad som är snyggt. Den som vann i gräslighet på den sidan var en kvinna med blank grå-ljusblå långkjol med tillika lika blank omlottblus i rött. Hon toppar det hela med ett "skärp" av lila, blanka sidensnören.

Så går vi till nästa sida. "Marcus Wallenbergs 50-årsfest". Där vinner en kvinna i lika jävla blank grön klänning ovanpå detta tronar en blank ljusblå... typ frackjacka med stora röda blanka näckrosor på.

"Filmgala i Malmö". Kvinna iklädd vit ärmlös brodyrklänning. Under detta har hon tjocka gråmelerade och korviga bomullstights. För att göra det hela lite mer "glamour", har hon stoppat ner fötterna i ett par riktigt spetsiga och riktigt höga guldskor. Jag tror att de skorna skämdes hela kvällen.

Folk må snacka om design, modernt och dyrt. Bara för att det är det, så betyder det inte automatiskt att det är snyggt!

Over and out/Mamselamsen, i magtryckare, kortstrumpor och kofta

3 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

skicka ner magtryckaren omgaende...

7:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Den som jag hade i Stockholm? :-D

7:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

I så fall: adress tack!

7:26 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka