.

Mamselamsen

fredag, maj 26, 2006

Soprent och en dålig idé.

Idag blev det nästan soprent på Mamsans. Kolapajen försvann i ett nafs... mina morotsmuffins var slut redan vid ett. För att inte snacka om våra Plankstekar. Stephan spritsade plankor, så det stod härliga till och Erika och jag har "lattat" och "cappuinat" som värsta... tja, vad det nu heter. Japp, as-kalas-mycket folk alltså... trots att Barometern ignorerar oss. :-D

Nu är vi hemma och nått vidare "Skapande" blir det inte tal om idag. Jag är helt slut... på ett bra sätt.

Dock var jag tvungen att hänga upp tvätten från i morse, när jag stoppade in ett femtontal förkläden i tvättmaskinen. "Bad idea"!
Förkläden liten
Fattar Ni hur långa och många banden är... och framför allt, hur de kan sno sig runt varandra. Från början var den här härvan ett stenhårt nystan och jag var på väg att hänga upp hela skiten som den var, på tork. Men min goda uppfostran nekade mig. Så det var bara att sitta och slita och riva och producera alla svordomar jag kunde. Men nu hänger de prydligt bredvid varandra på torkställningen. Nu ska jag ta mig sjuttsingen ha ett glas vin!

Over and out/Mamsan, med ett otroligt tålamod och en gräslig vokabulär.

11 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag kan se dej knyta upp alla dessa band! *gapskrattar åt dej*
Stoppa dom i ett örngott, eller om det är många, i ett påslakan, nästa gång du tvättar dom, så snor dom sej inte så fasligt!
Här skall det strax intagas ett glas vitt.

8:03 em  
Blogger PGW tycker...

Förmodligen har din blogg fler läsare än Barometern :-)

8:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Rita: Ska lägga det på minnet.

PGW: Fan vet! :-)

8:30 em  
Blogger Helene tycker...

sånt där "meck" går fortare om man är lugn och harmonisk åtminstone när man börjar :-)

8:57 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Men vilket trassel med alla dessa band. Ska man ha tvättpåsar till var och ett av förklädena? Många olika arbetsuppgifter har man när man har en restaurang tydligen. ;)

9:05 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cykellisa: Jag ÄR vääääldigt lugn. Nästan lika lugn som Kristina Lugn.

LG: Ledig är man aldrig. På söndag är det bakning som väntar... vi kan ju inte stå med tom kyldisk på måndag. (Imorgon räcker det "bakverken")

9:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ojoj, det där är inte roligt, minns när jag själv lyckades med samma sak. Vet inte hur lång tid det tog mig att trassla upp det.

10:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Maria: Oh... en förstående människa!

10:30 em  
Blogger schmut tycker...

ta banden och slå en ögla på varje förkläde = inget trassel. min man har jobbat som kock i 18 år och fortfarande inte lärt sig. varannar måndag står han där och svär över trasslet.

11:07 em  
Blogger Karin L tycker...

Schmut har helt rätt, det är så man gör! Det fick jag veta när jag först började på krogen. När jag frågade varför sa dom som var gamla i gården "Hehe, testa utan att knyta dom så förstår du, hehe". Verkar som att alla har gjort den där tabben!

12:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag har gjort det förr... med Stephans vita kockförkläden... hade alldeles glömt bort det också.

11:16 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka