.

Mamselamsen

tisdag, november 08, 2005

Tisdag = vindag!

Men vet NI? Jag vill inte ha!

Men däremot är jag jättesugen på att börja pluttra med mina julgrejor. Någon som tar illa upp om jag tjuvstartar med en liten ytte-pytte adventsljusstake? Jag kan dra ner persiennerna.

Varje år, så här inför december blir jag så här. Vad är det som händer med mig?

Ljus liten
Men å andra sidan...
Kalle Anka liten
är det konstigt...
Mat liten
om jag längar efter detta. OBS! Ilva! Det är INTE jag som tagit fotot.
Gamen liten
Ja, så är det Camilla... den lilla gamen. Hade jag fått, hade jag minsann lagt ut liknande på Jessica. Som sin mor och far, blir dom aldrig stora. Tack o lov!

Over and out/Mamsemorsan

14 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

o jag som nastan kvittrade till av fortjusning o av beundran. fast det gor jag anda for att du ar sa ARLIG o HEDERLIG!!!

6:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack min Duva! Nä, jag tror det krävs kameror med gigantiska objektiv, för att få till det så.

6:24 em  
Blogger anna tycker...

Alltså, jag ä l s k a r julen....i december...inte i november heller....

6:28 em  
Blogger Batbut tycker...

Jul! Hallå, det är ju hur långs om helst kvar...
Ang er idé om att starta ny verksamhet - jag vill öppna B&B med Cordon Bleu restaurang! I Södermanland. Ska vi slå oss ihop?

6:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

batbut! hade varit as-kalas. Men nu har vi ju köpt några hus här = måste stanna.
Me det stället vi hörde om idag... det är det vi vill HA och är berdda att betala rejält för.

6:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna! Ah men anna... bara en liten rackare! *ler bedjande*

6:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

neeeeeejjjj - det är dödsstraff på adventsljus innan första advent! ta då hellre ett glas vin ;)

6:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har en liten tomte med glittrigt skägg och en korg i famnen, inköpt på en julmarknad i Hamburg, fast den plockar jag inte fram än på ett tag. Det är ju en dryg månad kvar. Det är min juldekoration. Plus ljusstaken i köksfönstret.
Och nu så har jag ju en ny och snabb dator.

6:45 em  
Blogger PGW tycker...

Men Batbut, våra Sydafrika-paraplydrinkar-planer då??

I övrigt, det är skottpengar på de som släpar fram julpynt innan första advent. Så det så.

6:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ok ok ok ok .... sätt handbojor på mig!

6:53 em  
Blogger Batbut tycker...

PGW, schhhh. Tänkte "lura" in Mamse i en bra idé. Sedan tar jag rollen som direktör, tömmer bygget på pengar och drar till Sydafrika. För att hitta inspiration och nya idéer. Tjänsteresa du vet *s*. Men obs, det är hemligt!

6:57 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Alltsa....Hittar du inga fulare kort pa mig eller?

7:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Batbut! Anande det! =)
Calua! Visar bara ditt sanna jag! =)

7:52 em  
Anonymous Anonym tycker...

Calua > vissa morsor är hopplösa ;)
men vänta bara tills du får se vad jag har postat till henne idag... (framme fredag tidigast)

9:03 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka