.

Mamselamsen

fredag, november 04, 2005

En liten bön igen, så här på fredagseftermiddagen.

Snälla Någon!

Låt mig inte stelna i en form, som många tror att man "måste" ha.
Låt mig slippa bli prestigefull.
Låt mig få slippa vara avundsjuk.
Låt mig få vara galen ibland.
Låt mig få "drämma" till med en svordom ibland, utan att det gör något.
Låt mig få få skratta lika högt, som en superglad hyena.
Låt mig få bli filosofisk ibland.

Helt enkelt:
Låt mig få vara den jag är, även om jag inte alltid faller inom ramen för hur man "ska" vara.

Power and shout/Mamselamsen, som vägrar bli "normal"

8 Kommentarer:

Blogger Lyckliga Grodan tycker...

va??!!! är inte det där normalt..
nu blir jag riktigt förvånad??

från grodan som vill ha mer mamselamsen-normer.. går ner på knä och instämmer i fredagsbönen.. och lägger till låt mig få fortsätta hoppa studsmatta, jaga kattungar över huset.. och slå min man i backgammon...

2:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaaa.... fast jag brukar slå Stephan i Chicago. =)

2:30 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

chicago.. det var länge sedan.. det får nog bli kvällens match..

2:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ska föra in den biten i min godnatt bön!

3:39 em  
Blogger Humlan tycker...

mamselamsen-normer gäller för mig också, en utmärkt eftermiddagsbön. Tillägg och strykningar göres vid behov /humör, låt oss aldrig bli statiska utan fortsätta utvecklas, invecklas men inte avvecklas.

4:00 em  
Anonymous Anonym tycker...

Normalt är tråkigt.

Jag automatvägrar sedan lekskolan.

I och för sig relativt lätt,
då jag ändå sticker ut - eh "upp".

*ler*

6:52 em  
Blogger Cornelia tycker...

Praise the Mamselamsen!!!

7:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

cormelia! Det heter Praaaiiiise...

8:14 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka