.

Mamselamsen

tisdag, oktober 25, 2005

Grupparbete "Kroppsspråk"

Ja, det har vi haft idag = fika i en och en halv timme på Willys.

Jag som är "fikeriets mästarinna", kunde ju redan det där. HUR många timmar har jag inte spenderat på en massa fik och glott på folk?

-Rak rygg = gott självförtroende
-Hopsjunken = dåligt självförtroende (fast idag berodde det nog mest på att det ösregnade och alla kröp ihop av det)
-Blicken i marken = oj oj oj.. inte bra!
-Stadiga steg = målmedveten
-Sitta vid ett bord och ha armarna i kors = Visar "kom inte närmre" eller obehag
-Händerna bakom nacken = Kaxigt = jag! *fnissar*
O.s.v o.s.v.

Det är faktiskt väldigt roligt att betrakta människor, om man har ett litet hum om hur kroppsspråket fungerar.

Ska tillbaka och utvärdera denna trevliga fikapaus.

Over and out/Mamselamsen, som sitter med benen brett isär och lägger händerna bakom nacken

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Himmel, kommer ihåg alla övningar när jag pluggade till skådis i London......mkt nyttigt..... :-))

1:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Läser din blogg varje dag och skrattar gott. =) Ville bara visa att jag finns.. Ha det bra!

1:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

malin! Tack!

2:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alex, Jag har också gjort det många gånger.

2:42 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka