.

Mamselamsen

fredag, december 22, 2006

Ojoj...

Idag blir det nog ruljans i affärerna. En stor del av svenska folket får lööööön!

Igår, när vi var i Kalmar var det tämligen folktomt.... tack o lov!

Vi såg på On Off att de jobbade som små flitiga nissar med att köra fram vagn på vagn med platt-TV-apparater. Och när jag snackade med killen som hjälpte mig med en grej =), så räknade han med att bli av med allihop innan julafton. Herre Gud, det var ju hundratals! Svenska folket kommer nog att ta ner varenda tavla från väggarna och ersätta dem med "Förkväll", "Extreme home makeover" och "Bonde söker fru".

Gissa om jag är glad att allt är inköpt och vill vi inte, behöver vi inte gå in i en enda affär till innan jul.

Och inte tror vi att det kommer att bli någon större trängsel på Mamsans..... folk har nog inte tid att fika i dessa bråda dagar. Gör inget.... har annat i huvudet!

Förresten.... vad är det för märkvärdigt med platt-TV? Förutom att den är platt och ser lite häftig ut.... vad är det för bra med dem?

Over and out/Mamselamsen, med tjock-TV

4 Kommentarer:

Blogger Strumpstickan tycker...

Jag har hört något om ny teknik och 'HD' på skärmen men vet faktiskt inte... här får gamla tjockisen hänga med tills den kroknar *skrattar*

Ha en bra dag på jobbet!

7:48 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Strumpstickan: Tjockisarna får hänga med här också.

7:56 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Den drar mycket mera ström än vad en gammal traditionell gör, det är väl det som är så himla häftigt..... ;-)

12:56 em  
Blogger Vonkis tycker...

Personligen vill jag har en platt-TV för att den tar betydligt mindre plats än schabraket jag har nu. Sen är de ju snygga också.

1:31 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka