.

Mamselamsen

måndag, september 04, 2006

Idag blev jag riktigt förvånad... och det blir jag inte ofta.

Vi har en gammal farbror som ofta kommer till oss på Mamsans. Förmodligen spanjor... för han pratar nästan bara spanska med mig. Vilket inte är så himla lätt för mig... men jag gör mitt bästa och vi förstår varandra. Denna farbror ser ganska annorlunda ut och går med rullator.

Men han är väldigt noga med hur hans espresso ska vara. Koppen ska vara uppvärmd innan jag gör själva kaffet. Och självklart fixar jag det till honom och bär ut det bordet.... och inget mer.

Men idag kom han med sin rullator och hade ett paket i handen, som han gav till mig... bara för att jag var så snäll!

Jag fick en chokladask, bara för att jag gör espresso i en uppvärmd kopp! (Inget särskilt alltså)

Det som slog mig var: Om han nu tyckte att det var service "outstanding", kan man bara undra hur han har blivit behandlad på den andra ställena han varit på.

Over and out/Mamselamsen, som självklart började snyfta.


Om Ni vill alltså!

9 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

forst den snalla kommentaren hos mig i gar o sa nu detta? HUR skall detta sluta??

5:51 em  
Blogger Klimakteriehäxan tycker...

Bara att konstatera: det lönar sig att vara snäll.

6:01 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: jag får fasen ta och rycka upp mig. Det här går inte. :-)

Klimakteriehäxan: Fast jag tycker inte att gjorde något särskilt.

6:17 em  
Blogger schmut tycker...

serviceminded och caféer går tyvärr i sällan i samma hand....

6:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Schmut: Jag har nog varit för länge i restaurangbranschen för att fatta det. :-)

6:44 em  
Blogger Vonkis tycker...

Ååå
Lilla mannen

8:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

Man blir glad för hans skull.
(Och nu har iallafall jag röstat.)"Morskan"

9:30 em  
Blogger MB tycker...

Vad gulligt!!!!

9:46 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaa... jag blev alldeles tårögd.

10:33 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka